اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس ابراز تاسف کرد

فراهم بودن بستر موجود برای انجام تخلف در سیستم اداری کشور/ قانون جدیدی نوشته شود

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس سیستم اداری کشور را معیوب دانست و گفت: بسترهای موجود در سیستم اداری کشور برای انجام تخلفات اداری و مالی فراهم بوده و بهتر است برای سیستم اداری کشور یک قانون جدید نوشته شود.

فراهم بودن بستر موجود برای انجام تخلف در سیستم اداری کشور/ قانون جدیدی نوشته شود

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: فساد اداری و مالی موجود در سیستم‌های دولتی یکی از معضلات و مشکلاتی است که گریبان‌گیر مردم شریف ایران شده و مردم نسبت به این موضوع بسیار گلایه‌مند بوده و خواستار رسیدگی هستند. 

وی سیستم اداری کشور را معیوب و بیمار دانست و تصریح کرد: بسترهای موجود در سیستم اداری کشور جهت انجام تخلفات اداری و مالی فراهم بوده و یک کارمند متخلف به راحتی می‌تواند جهت بد جلوه دادن سیستم اداری کشور، ده‌ها نفر کارمند صادق را خراب کند.  

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی کار کمیسیون اصل 90 مجلس را رسیدگی به تخلفات دانست و بیان کرد: به پیشنهاد من بهتر است کارشناسان اداری، اساتید و نخبگان کشور باید دور هم جمع شوند تا برای سیستم اداری کشور یک قانون جدیدی نوشته شود.  

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از دستگاه‌های اداری کشور، کارها سلیقه‌ای انجام می‌شود گفت: مراجعه‌کنندگان به ادارات با گیروگورهای اداری مواجه‌شده و از سوی دیگر وجود آیین‌نامه‌های داخلی باعث بروز فساد در سیستم اداری کشور می‌شود. 

داداشی عدم وجود شفافیت در قانون و عدم اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها را از دیگر دلایل بروز فساد مالی و اداری در سیستم اداری کشور دانست و گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان دستگاه‌های اجرایی با بروکراسی‌های اداری و مسائل قانونی آشنا نیستند.

وی بابیان اینکه بعضی از کارمندان و کارگزاران دولت بعضی از آیین‌نامه‌های اداری را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار نمی‌دهند گفت: پنهان کردن آیین‌نامه‌های اداری از ارباب‌رجوع و عدم آشنایی مراجعه‌کننده با قانون، باعث ایجاد بدبینی نسبت به‌نظام و ارکان دولت می‌شود.   

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول