اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

تدریس درس «بهداشت و سلامت» در دانشگاه فرهنگیان/ آموزش درس «انسان و محیط زیست» در پایه یازدهم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: هر دانشجومعلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود، واحد عمومی «بهداشت و سلامت» را می‌گذراند و به‌زودی مسائل بهداشتی مدارس به صورت تلفیقی در کلاس‌های درسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

تدریس درس «بهداشت و سلامت» در دانشگاه فرهنگیان/ آموزش درس «انسان و محیط زیست» در پایه یازدهم

به گزارش خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، همزمان با هفته سلامت، همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراسم نمادین سفیران سلامت دانش‌آموزی با حضور وزیر بهداشت، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در منطقه 6 آموزش‌ و پرورش تهران برگزار شد. 

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین این وزارتخانه گام بر می‌دارد که در این سند به ساحت تربیت زیستی و بدنی اشاره شده است؛ آموزش و پرورش نیز در این زمینه برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده و اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت از اولویت‌های دولت است، گفت: دیروز رئیس‌جمهور در جلسه عمومی دستور دادند که بعد از بحث حقوق و یارانه، اولین تخصیص منابع در حوزه سلامت است.

حمیدی ادامه داد: طرح‌های تحول سلامت در مدارس کشور با همیاری و همکاری وزارت بهداشت به مرحله اجرا گذاشته شده است و موضوع بهداشت و سلامت دهان و دندان، آهن‌یاری و ویتامین دی‌ از جمله مسائل مشترکی است که با وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: امروز هر دانشجومعلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود، واحد عمومی «بهداشت و سلامت» را می‌گذراند که در آینده نزدیک مسائل بهداشتی مدارس به صورت تلفیقی در همه کلاس‌های درسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: در این سه سال، درس «انسان سالم و محیط زیست» به برنامه درسی مدارس اضافه شد و در کلاس یازدهم که در سال‌ تحصیلی جاری مستقر شد، این دو ساعت درس وجود دارد.   

وی ادامه داد: ما در نظر داریم درس‌نامه بهداشت و سلامت که تنظیم کردیم در یک تحلیل محتوا در کتب درسی درج شود و هماهنگی‌هایی را با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داریم.

حمیدی اظهار داشت: طرح سفیران سلامت یکی از برنامه‌هایی است که با هماهنگی و همکاری وزارت بهداشت در گستره مدارس کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است؛ سفیران سلامت، مسئولیت آموزش خود را دارند و بعد باید آموخته‌های خود را به همسالان‌شان و حتی اعضای خانواده منتقل کنند.

وی با بیان کتب مربوط به آموزش سفیران سلامت باید به‌روز شود، افزود: ما باید بتوانیم هم در ارکان آموزش بهداشت فردی، محیطی، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و نحوه زندگی سالم از زبان خود دانش‌آموزان به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: در تمام دنیا به این موضوع رسیدند که کشوری توسعه پیدا می‌کند که انسان‌هایش توسعه یابند.

وی ادامه داد: اولین جایی که انسان تربیت می‌یابد، خانواده است و بعد مدرسه و جامعه و رسانه هستند.

باقری افزود: ما اگر بخواهیم جامعه سالم چه از نظر جسمی و روانی داشته باشیم باید در خانواده تا ۶ سالگی آموزش‌ مناسب صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ما در مدرسه فقط فرمول یادگرفتن وظیفه مان نیست بلکه باید یاد بگیریم چگونه زندگی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول