اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار سومالی به شرکت بنادر دبی

وزیر خارجه سومالی از شرکت بین‌المللی بنادر دبی خواست تا در عقد قرارداد با جمهوری خودخوانده سومالی‌لند تجدیدنظر کرده و با مسئولان دولت فدرال سومالی تعامل کند.

هشدار سومالی به شرکت بنادر دبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أحمد عیسی عوض» وزیر خارجه سومالی گفت که از شرکت بین‌المللی بنادر دبی می‌خواهیم که در قرارداد امضا شده با سومالی‌لند به خصوص بخش مربوط به بندر بربره تجدیدنظر کند تا از هر گونه نقض حاکمیت سومالی خودداری شود.

شبکه الجزیره با اعلام این خبر افزود که پارلمان سومالی اخیرا طرح ممانعت از فعالیت شرکت بین‌المللی بنادر دبی در داخل سومالی را به دلیل تعدی آشکار آن به حاکمیت و استقلال سومالی و تمامیت ارضی این کشور تصویب کرد.

وزارت بنادر و دریانوردی سومالی اخیرا لغو توافقنامه سه‌جانبه امارات، سومالی‌لند و اتیوپی برای بهره‌برداری از بندر بربره را اعلام کرد.

دولت فدرال سومالی میانجی‌گری اتحادیه عرب در توافقنامه بربره را خواستار شده بود.

«بربره» شهری در ساحل سومال در خلیج عدن است و یکی از بندرهای مهم صادرات این کشور به نقاط دیگر به شمار می‌رود. امارات در سال 2017 با «سومالی‌لند» قرارداد امضا کرد.

 جمهوری سومالی‌لند نامی است که قبایل پنج استان شمالی سومالی از 1991 به خود داده‌اند و خود را کشور می‌دانند و اکنون به عنوان منطقه‌ای خودمختار شناخته می‌شود. هنوز هیچ کشوری سومالی‌لند را که بخشی از سومالی است، به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول