اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

مجري طرح تدوين سند ملي آموزش و پرورش:

سند ملي آموزش و پرورش فرازهاي پاياني خود را طي مي‌كند

خبرگزاري فارس: مجري طرح تدوين سند ملي آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر سند ملي آموزش و پرورش فرازهاي پاياني خود را طي مي‌كند.

سند ملي آموزش و پرورش فرازهاي پاياني خود را طي مي‌كند
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمود مهرمحمدي در جمع خبرنگاران گفت: سند ملي آموزش و پرورش از اواسط سال 1383 بر اساس مصوبه هيئت دولت شروع شده و آموزش و پرورش مكلف شده است زير نظر شوراي عالي آموزش و پرورش، برنامه‌ راهبردي توسعه آموزش و پرورش در افق چشم‌انداز 20 ساله كشور را تدوين كند. وي ادامه داد: سند ملي آموزش و پرورش با اين تعريفي كه عنوان شد بر كل آموزش و پرورش ناظر است و تنها محدود به برنامه‌هاي درسي نيست بلكه براي برنامه‌ريزي‌هاي بلند مدت مانند برنامه درسي ملي، حكم سند مادر را دارد. مهرمحمدي در خصوص مدت زمان تهيه اين سند، گفت: ما براي تدوين سند، يك سال را برآورد كرده بوديم اما تغيير دولت و هماهنگي با دولت و مديران جديد، زمان پيش‌تري از ما گرفت. وي با بيان اين‌كه آماده‌ايم تا پيش‌نويس سند ملي آموزش و پرورش را براي تصويب تقديم شوراي راهبري آموزش و پرورش كنيم، اظهار داشت: شوراي راهبري آموزش و پرورش مدت زيادي تشكيل نشده بود و تركيب جديدي را پيش‌بيني كردند كه شامل بسياري از صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش در دانشگاه، حوزه، آموزش و پرورش و بسياري از صاحب‌نظران اجتماعي و سياسي هستند كه اين شورا زير نظر شوراي عالي آموزش و پرورش تشكيل مي‌شود. مهرمحمدي اضافه كرد: حدود 60، 70 مطالعه در طول اين 3 سال براي تدوين سند ملي آموزش و پرورش انجام داديم و توانستيم بر اين اساس پيش‌نويس سند ملي آموزش و پرورش را آماده كنيم. مجري طرح تدوين سند ملي آموزش و پرورش ادامه داد: در كار تدوين سند ملي آموزش و پرورش صدها نفر در كل كشور درگير بودند و از تخصص، توانايي‌ها و تجربيات آن‌ها به صورت مستقيم بهره‌مند شديم. وي گفت: علاوه بر مطالعات مركز كه براي تدوين سند ملي آموزش و پرورش انجام داديم، در سطح همه‌ استان‌هاي كشور نيز يك مطالعه‌ ويژه‌اي را تعريف كرديم تا استان‌ها به تبيين موقعيت راهبردي استان خود و شناسايي چالش‌هاي اساسي كه در هر يك از استان‌ها وجود دارد، بپردازند و در اختيار ما قرار دهند. مهرمحمدي افزود: اين مطالعات نيز تمام شده و در اختيار مسئولان تدوين سند ملي آموزش و پرورش سند ملي آموزش و پرورش براي تدوين نهايي قرار گرفته است. وي در پاسخ به اين پرسش كه چه ميزان از سند ملي آموزش و پرورش اقتباسي است، اظهار داشت: از كارشناسان خارجي به صورت مستقيم استفاده نكرديم، هدف اين بود كه سند ملي آموزش و پرورش واقعاً ملي و متناسب با مقتضيات بومي ايران باشد‌ البته به اين معنا نيست كه نبايد از دستاوردها و تجربيات جهاني استفاده كنيم. مجري طرح تدوين سند ملي آموزش و پرورش افزود: براي پي بردن به تجربيات متراكم كشورهاي ديگر در دستور كار ما بوده است و يك بخشي از مطالعات ما، مطالعات تطبيقي بوده است كه جزو قوت‌هاي كار ماست و كمك مي‌كند كه از تجربيات جهاني و ساير جوامع حداكثر استفاده را كنيم. انتهاي پيام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول