اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردل در مجلس:

نحوه اجرای تونل سوم کوهرنگ مشکوک است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌ نظر می‌رسد اجرای طرح غیر کارشناسی و غیر علمی طرح انتقال آب کوهرنگ به استان اصفهان در پی تبانی اصفهان‌ها و دریافت حق سکوت مسئولان وقت چهارمحال و بختیاری صورت گرفته که بر همین اساس این طرح دارای ابهامات بسیار است.

نحوه اجرای تونل سوم کوهرنگ مشکوک است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله حیدری دستنایی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک کمیته مردمی صیانت از آب و خاک چهارمحال و بختیاری با هنرمندان این استان اظهار داشت: بحث آب دغدغه بیش از 40 ساله مردم این استان و تبدیل آن به گفتمان غالب استانی و ملی ضروری است.
حیدری نقش‌آفرینی هنرمندان در انعکاس دغدغه‌های مربوط به آب چهارمحال و بختیاری را ضروری بیان و تأکید کرد: اشراف کامل به موضوع آب ضروری و دفاع از منافع استان به‌ویژه در بخش منابع آبی الزامی است.
نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب این استان گفت: کاهش منابع آبی، افزایش مصرف، تغییر بارش از برف به باران و ایجاد نیازهای جدید از مشکلات مربوط به آب این استان است.
وی افزود: خشک‌سالی‌های پی‌در پی اخیر هم بر این مشکلات افزوده است.
حیدری شیوه‌های غلط انتقال آب از سوی وزارت نیرو را سبب ضربه خوردن به منابع آبی چهارمحال و بختیاری بیان و تصریح کرد: این موضوع با حفر تونل‌های بیرگان و کوهرنگ ثابت شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به عواقب خطرناک حفر تونل بهشت‌آباد گفت: تمام مسئولان فعلی، سابق و اسبق و نمایندگان چهارمحال و بختیاری هر کدام به توان خود به این موضوع وارد شده‌اند.
وی به تبانی و دریافت حق سکوت از سوی مسئولان وقت برای حفر تونل بیرگان در شهرستان کوهرنگ اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز کسانی که ما را برای پیگیری امور آب به تبلیغات محکوم می‌کنند، نمی‌بخشیم.
حیدری آب را مزیتی خاص برشمرد و افزود: اگر آب مفید و مزیتی خاص نبود، رئیس جمهور هم خود را به عنوان مدیر امور آب چهارمحال و بختیاری معرفی نمی‌کرد.
وی به دخالت اصفهانی‌ها در امور مختلف چهارمحال و بختیاری اشاره و تأکید کرد: مدتی پیش در صورتی که نمایندگان استان وارد نمی‌شدند، کارخانه فولاد را اصفهانی‌ها خریداری تصاحب کرده بودند.
نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی مشکلات کنونی فرودگاه شهرکرد را دارای ریشه در فرودگاه اصفهان دانست و افزود: اصفهانی‌ها همواره به دنبال متهم کردن مردم چهارمحال و بختیاری و به دنبال آن پیشرفت خود بوده‌اند.
وی به صحبت‌ها و وعده‌های رئیس جمهور در دور سوم سفر به چهارمحال و بختیاری مبنی بر راه‌اندازی واحدهای تولیدی صنایع تبدیل و تکمیلی اشاره و تصریح کرد: این تصمیم درستی بوده اما هم‌اکنون هیچ زیرساختی در این زمینه آماده نشده است.
حیدری اقدامات مخفیانه اصفهانی‌ها در طرح‌های انتقال آب، محرم نداشتن مسئولان چهارمحال و بختیاری در نحوه اجرای این طرح‌ها، خطرات حفر تونل و پاسخ ندادن به نامه‌ها و پیگیری‌های مسئولان این استان را از مشکلات اساسی در وزارت نیر برشمرد.
وی عقلانیت دولت را در حال کم رنگ شدن بیان و خاطرنشان کرد: انجام اقدامات غیرکارشناسی و توجه نکردن به نظرات مسئولان چهارمحال و بختیاری از جمله دلایل کاهش عقلانیت دولت است.
نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از تونل‌های یک و دو گلاب، زاینده‌رود چهارمحال و بختیاری را به طور کامل می‌خشکاند.
وی تأکید کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها باید تا انجام مطالعات کارشناسی و دقیق متوقف شود.
حیدری افزود: من در صدر لیست امضاکنندگان استیضاح وزیر نیرو هستم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول