اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

برداشت 18 هزار تن گردو در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود که متوسط محصول باغات گردوی استان 2 هزار و 100 کیلوگرم محصول در هر هکتار باشد و 18 هزار و 910 تن در مجموع برداشت شود.

برداشت 18 هزار تن گردو در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد پیله‌فروش بیان کرد: برداشت محصول گردو از سطح 9 هزار و 445 هکتار از باغات این استان آغاز شد.
وی ادامه داد: سطح بارور و غیر بارور باغات گردوی استان قزوین 9 هزار و 445 هکتار است که امسال پیش‌بینی می‌شود، متوسط محصول باغات گردوی استان 2 هزار و 100 کیلوگرم محصول در هر هکتار و 18 هزار و 910 تن در مجموع برداشت شود‌.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: مهم‌ترین مناطق پرورش گردو در استان قزوین شهرهای ضیاءآباد، الموت، البرز، فارسجین و بوئین زهرا است.
وی عنوان کرد: بخش ضیاء‌آباد قزوین یکی از قطب‌های گردوی کشور است که دارای 790 هکتار باغ گردو با 40 هزار اصله درخت است.
پیله‌فروش با اشاره به خسارات وارد شده اعلام کرد: خسارات ایجاد شده در صورت بیمه نبودن باغات منطقه روند منفی بر زندگی باغداران خواهد داشت و آنها را متضرر خواهد کرد.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از طرح تشکیل اتحادیه پرورش‌دهندگان گوسفند نژاد شال در این سازمان خبر داد.
یوسف جلوخانی افزود: این طرح در راستای توسعه پرورش این نژاد دامی و حمایت از دامداران و پرورش‌دهندگان آن است؛ تشکیل این اتحادیه از کارهای بنیادی و اساسی است که موجب افزایش درآمد پرورش‌دهندگان گوسفند و همچنین تولیدات گوسفند از جمله گوشت قرمز، اصلاح نژاد و بهبود مدیریت می‌شود.
وی بیان کرد: به منظور تحقق این هدف باید از امکانات بالقوه موجود در بخش خصوص استفاده  کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای فعال شدن بخش خصوصی و گسترده شدن فعالیت‌های اصلاح نژادی و اجرای تمام امور مربوط به بخش اصلاح نژاد اعم ثبت و مشخصات رکورد‌گیری، تلقیح مصنوعی، صدور شناسنامه، کنترل تولید و توزیع دام‌های اصلاح شده و دفاع از حقوق گوسفند دامداران، ضرورت تشکیل این اتحادیه به نظر می‌رسد.
وی تصریح کرد: در این استان بیش از یک میلیون و 50 هزار راس گوسفند وجود دارد که 45 درصد آن را گوسفند نژاد شال به خود اختصاص داده است و گوسفند نژاد شال از بهترین نژادهای گوشتی و پر بازده کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول