اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کوثر خبر داد:

تولید 350 تن گردو در گیوی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی ‌کوثر گفت: با آغاز فصل برداشت گردو پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 350 تن گردو در ‌کوثر به ویژه باغات گیوی تولید و روانه بازار شود.

تولید 350 تن گردو در گیوی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صراف احمدی عصر امروز در جریان بررسی مشکلات باغداران شهرستان گیوی اظهار داشت: با توجه به این‌که باغات گردو از جمله باغات مثمر و با افزایش تولید محصول به طور سالانه مواجه است در سال‌های اخیر شاهد توسعه باغات گردو و بادام در کوثر بودیم.
وی با یادآوری این‌که این شهرستان از دیرباز شهر باغ‌ها در استان اردبیل لقب گرفته است، تصریح کرد: بیش از 230 هکتار از باغات مناطق شهری و روستایی شهرستان کوثر به تولید محصول گردو اختصاص یافته است.
احمدی خاطر نشان کرد: به طور میانگین از هر هکتار باغ گردو بیش از یک تن محصول برداشت می‌شود که 80 درصد آن برای فروش به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
این مسئول با بیان این‌که امسال در مقایسه با سال گذشته تولید این محصول 100 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: با توجه به این افزایش و آغاز برداشت این محصول پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده کار برداشت ادامه یافته و محصولات متنوع وارد بازار مصرف شود.
وی در ادامه افزود: مهم‌ترین ارقام تولید گردوی کوثر سنگی، کاغذی و اصلاح شده است که در این زمینه محصولات تولید شده این شهرستان در منطقه و استان‌های همجوار مقبولیت و محبوبیت خاص دارد.
به گزارش فارس، رئیس جهاد کشاورزی کوثر در ادامه یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های جهاد کشاورزی را در بخش دام توسعه این بخش و حمایت از باغداران منطقه کوثر اعلام کرد و ادامه داد: ما از باغدارانی که اقدام به توسعه طرح‌ها و برخی برنامه‌های اصلاحی کنند، به جد حمایت می‌کنیم.
وی گفت: ارایه توصیه‌های فنی به باغداران، مبارزه با آفات و در اختیار گذاشتن نهاده‌های مختلف و همچنین معرفی کشاورزان و باغداران به بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات از مهم‌ترین سیاست‌های حمایتی است که ما به جد آن را دنبال می‌کنیم.
احمدی یکی از اصلی‌ترین مشکلات این شهرستان را کمبود منابع آب در بخش کشاورزی و بروز خشکسالی‌های مکرر اعلام کرد و اظهار داشت: سال‌ها است که زراعت و باغداری این منطقه را پدیده خشکسالی و کم آبی و گرمای شدید هوا در فصل تابستان و پاییز تهدید می‌کند که امیدواریم اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
رئیس جهاد کشاورزی کوثر در پایان سخنان خود تصریح کرد: با تکمیل سد کوثر و بهره‌برداری از پایاب آن انتظار می‌رود کشاورزی این منطقه رونق مضاعف‌تری به خود بگیرد چرا که تکمیل این پروژه می‌تواند بخش عظیمی از کشاورزی این منطقه را احیا کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول