اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 305 شاعر؛

نهمین جشنواره شعر رضوی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: نهمین جشنواره شعر رضوی با حضور 305 شاعر در مشهد برگزار شد.

نهمین جشنواره شعر رضوی در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکاظم دبیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد صبح امروز در نهمین جشنواره شعر رضوی که در تالار فردوسی مجتمع شریعتی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره شعر رضوی طی 9سال اخیر در راستای  شناسایی چهره‌ها، استعدادهای جدید و اشاعه فرهنگ رضوی نقش موثری داشته است.
وی افزود: 870 اثر در قالب هشت گروه (شعر رضوی، قرآن و نهج‌البلاغه، ایثار و شهادت، مشهد شهر آیینه‌ها و...) به جشنواره راه پیدا کرده که از این تعداد 30 اثر مورد انتخاب داوران بوده و کیفیت این آثار ارسالی در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد کیفی برخوردار بود.
دبیری با بیان این مطلب گفت: تبلور اندیشه‌های ولایت‌مداری در شعرهای ارسال شده به جشنواره قابل بیان بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: افراد شرکت‌کننده در نهمین جشنواره شعر رضوی اغلب جوان بوده و این موضوع نشانگر حضور فعال جوانان در این جشنواره بود.
وی همچنین از اقدامات جدید اداره ارشاد در برگزاری شب‌های شعر در مشهد خبر داد و گفت: طول هفته در کتابخانه فردوسی کلاس‌های نقد و آموزش داستان، ادبیات کودک و شب شعر آیینی برگزار می‌شود.
در این جلسه نیز سردار غفاری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار در زمینه ادبیات و اشعار ادبی شاعران اظهار داشت: سه ضلع خانواده، ادبیات و نهادهای فرهنگ‌ساز بیشترین نقش را در دفاع از فرهنگ یک ملت و آیین دارند. 
وی افزود: شعر به دلیل عاطفی بودن و داشتن زیبایی جوان پسند بوده و برقراری پیوند فکر و اندیشه و زندگی سبب ماندگاری شدن آن در بین تمام جوامع شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بیان این مطلب افزود: هیچ هنری در جهان اسلام پیدا نمی‌شود که این سه عنصر فکر، اندیشه و زندگی را پیوند دهد.
غفاری تصریح کرد: شعری دارای ارزش و مقام است که با حفظ زیبایی خود توانسته حق در همه ابعاد زندگی بشر را بیان کند.
همچنین در این جلسه محمد جواد محبت، چهره ماندگار در حوزه شعر و ادبیات نیز اظهار داشت: اشعاری که برای دین در بخش‌ها و شاخه‌های مختلفی چون اشعارنبوی، فاطمی، علوی، رضوی، مهدوی و عاشورایی گفته می‌شود را اشعار دینی و مذهبی می‌گویند در حالی که معنای آن با شعر آیینی کاملا متفاوت است.
وی افزود: دین در همه ابعاد زندگی ما نقش دارد و تمام رفتارهای فردی و اجتماعی مردم باید منطبق با آموزه‌های دینی باشد.
این شاعر آیینی کشور افزود: در چنین اشعاری صداقت و خالص‌بودن آن رمز اصلی در تاثیرگذاری‌ها مفهوم اثر بر مخاطب است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول