اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند تئاتر:

جشنواره تئاتر کودک باید به گسترش جریان تئاتر کودک کمک کند

خبرگزاری فارس: حسن دادشکر هنرمند تئاتر گفت: جشنواره تئاتر کودک باید به گسترش جریان تئاتر کودک کمک کند.

جشنواره تئاتر کودک باید به گسترش جریان تئاتر کودک کمک کند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حسن دادشکر در آستانه برگزاری جشنواره هجدهم اظهار داشت: جشنواره‌ها قطعا اثر گذارند؛ اما تعیین‌کننده نیستند.
وی ادامه داد: به هر حال جشنواره‌ها در روند تئاتر یک مملکت اثرگذارند چرا که در آنها تبادل فرهنگ صورت می‌گیرد و گروه‌های شرکت‌کننده تجربیات‌شان را با یکدیگر مبادله می‌کنند از سوی دیگر همه می‌کوشند کارشان را به بهترین شکلی ارایه دهند.»
این هنرمند تئاتر اضافه کرد: مسئله اینجاست که کیفیت یک جشنواره در درون همان جشنواره خلاصه می‌شود، کیفیت به کمیت گسترش پیدا نمی‌کند به این معنا که کارها در همان جشنواره تمام می‌شود.»
وی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری بر جشنواره‌های هنری افزود: نمایش‌های کودک و نوجوان ما در همان جشنواره خلاصه می‌شود، آثار شرکت‌کننده در جشنواره را به دیگر شهرها نمی‌فرستیم و این پرسش همچنان وجود دارد که چرا باید فقط به تهران متکی باشیم.
دادشکر با اشاره به کارکردهای متفاوت جشنواره‌ها ادامه داد: جشنواره محفلی است برای معرفی چهره‌های جدید؛ اما در کنار این کارکرد، باید به گسترش جریان تئاتر کودک در ایران کمک کند نه اینکه پرتو نوری زودگذر باشد.
وی یادآور شد: هنوز تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌های ما قرار نگرفته است؛ در حالی که اگر این تئاتر مردمی بوده و اهمیت آن روشن شود، تماشاگران خود به بزرگترین حامیان تئاتر و جشنواره‌ها تبدیل می‌شوند اما در حال حاضر جشنواره‌ها هستند که تئاتر را حفظ کرده‌اند.
این کارگردان باسابقه تئاتر کودک و نوجوان به تعدد جشنواره‌های هنری اشاره کرد و افزود: این جشنواره‌ها برای انواع تئاتر در ایران تعیین تکلیف می‌کنند، با این حال از دل همین جشنواره‌ها شاهد حضور جوانان بسیار مستعدی هستیم که متاسفانه مانند ستاره‌ای لحظه‌ای روشن شده و بعد خاموش می‌شوند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 20 آبان‌ماه سال جاری با دبیری شهرام کرمی در همدان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول