اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منابع طبیعی شهرستان طارم خبر داد‌:

مهار آتش‌سوزی در اراضی شهرستان طارم

خبرگزاری فارس: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم‌ گفت: آتش‌سوزی رخ داده در اراضی شهرستان طارم مهار شده است.

مهار آتش‌سوزی در اراضی شهرستان طارم
محمد علی طهماسب فرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دو مورد آتش‌سوزی در شهرستان طارم در جمعه شب گزارش داده شده بود که هر دو آتش‌سوزی مهار شدند.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در منطقه باکتور این شهرستان روی داد، افزود: به دلیل وسعت کم آتش‌، این آتش‌سوزی مهار شد و نیازی به حضور نیروهای مختلف شهرستان در این راستا نبود.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم‌ تصریح کرد: این آتش سوزی در نزدیک به 800 متر از اراضی شهرستان طارم رخ داد که با حضور ماموران یگان حفاظت بلافاصله مهار شد.
وی با بیان اینکه شکارچیان موجب آتش‌سوزی در این منطقه شده بودند، خاطرنشان کرد: این میزان قابل ملاحظه نبوده و به راحتی مهار شده است.
فرخی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی از سوی مسافران و افراد رهگذر در این منطقه ضروری است، ادامه داد: این منطقه از نظر موقعیت جغرافیای مستعد آتش سوزی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، احداث دیواره آبخیزداری در ولید شهرستان طارم را از برنامه‌های سال جاری اداره برشمرد و بیان کرد: این دیواره با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان احداث می‌شود.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم‌ از اجرای پروژه روستای "گچی قشلاقی" در شش ماهه دوم سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای ایجاد بندهای مناسب برای جلوگیری از سیل در این منطقه در سال جاری با اعتبار 200 میلیون تومان اجرا می‌شود.
وی از تحویل 12 دستگاه آبشخور در مرتع خبر داد و گفت: کپه‌کاری و بذرپاشی از فعالیت‌هایی است که در مراتع شهرستان انجام می‌شود.
فرخی جنگلکاری، بذرکاری و نهال‌کاری را از دیگر برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: بیشتر پروژه‌های جنگلکاری استان زنجان، در شهرستان طارم اجرایی می‌شود که اعتباری بالغ بر 240 میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.
وی یکی از مشکلات شهرستان را کمبود نیروی متخصص عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر اداره از کارشناس فنی محروم است که امیدواریم در طی ماه‌های اخیر این مشکل حل شود.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم در مورد اقدامات انجام شده درباره پیشگیری از آتش‌سوزی در سال جاری گفت: برای همه دهیاری‌ها و روستاها بروشور آموزشی پیشگیری از آتش‌سوزی فرستاده شده است، اما متاسفانه کسانی هستند که به این هشدار توجه نمی‌کنند.‌
وی با تقدیر حضور به موقع دستگاه‌ها در مواقع آتش‌سوزی بیان کرد: با حضور به موقع نیروهای هلال احمر، حوادث غیرمترقبه، آتش‌نشانی، محیط زیست، سپاه، فرمانداری و اهالی محل آتش‌سوزی به موقع مهار شد.
فرخی یادآورشد: متاسفانه سالانه بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌ انگاری عده‌ای، مراتع و جنگل‌های نقاط مختلف کشور بر اثر آتش‌ سوزی از بین می‌رود در حالی احیای چنین جنگل‌هایی زمانبر و هزینه زیادی لازم دارد.
وی بر ضرورت حفظ مراتع و جنگل‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه سهل‌انگاری عده‌ای از افراد ناآگاه موجب بروز خسارت‌های جبران‌ ناپذیری به جنگل‌ها می‌شود، که باید در این زمینه آموزش‌ها لازم را به افراد ارائه کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول