اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد:

مهار آتش سوزی 200 هکتاری در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای اداره کل منابع طبیعی آتش سوزی 200 هکتاری ارتفاعات صعب‌العبور پاسارگاد مهار شد.

مهار آتش سوزی 200 هکتاری در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کاظم بردبار عصر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آتش سوزی در ساعت 13 یازدهم مهر ماه روی داد که با کمک نیروهای انتظامی، فرمانداری و نیروهای مردمی شهرستان پاسارگاد در ساعت دو بامداد سه شنبه دوازدهم مهر ماه آتش مهار شد.
بردبار خاطر نشان کرد: میزان دقیق خسارت پس از بررسی از سوی کارشناسان به اطلاع عموم مردم می‌رسد.
وی علت آتش سوزی را منابع انسانی و پدیده خشکسالی برشمرد و گفت: آتش سوزی به عرصه‌های جنگلی بنه، کیکوم و ارژن که از نوع جنگل‌های با پوشش مناسب بوده، خسارت جدی وارد کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: استان فارس با 10 میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع ملی و جنگلی، حدود 85 درصد از عرصه‌های جنگلی کشور را تشکیل می‌دهد.
وی گفت: به ازای 17 هزار و 500 هکتار جنگل و عرصه‌های طبیعی یک نیرو حفظ و حراست جنگل‌ها را بر عهده دارد در صورتی که استاندارد جهانی زیر 5 هزار نفر است.
وی از اجرای طرح ایجاد کمربندی حفاظتی صیانت از جنگل‌های زاگرس به طول 15 کیلومتر در استان فارس خبر داد و افزود: 735 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در این استان قرار دارد که 25 کیلومتر کمربندی حفاظتی در شهرستان‌های مرودشت و سپیدان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال اجرا شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اضافه کرد: بیش از 2 میلیون و 250 هزار هکتار جنگل در این استان وجود دارد که یک میلیون هکتار جنگل خشک شامل بنه و بادام کوهی در شهرستان‌های پاسارگاد، آباده، اقلید، بوانات، استهبان، نی ریز، فسا، خرمبید و ارسنجان است.
بردبار افزود: با توجه به وسعت عرصه‌های جنگلی نیاز به اهتمام ویژه به استان فارس در زمینه ارائه تسهیلات و تجهیزات به ویژه هلی‌کوپتر برای حوادث پیش‌بینی نشده است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح ناوگان اطفای حریق در استان فارس یکی از عوامل جلوگیری از بروز خسارت ناشی از حوادث غیر طبیعی به ویژه آتش سوزی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول