اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علوی در آیین روز دانشجو در دانشگاه تبریز:

16 آذر روز فریاد علیه استکبار و آمریکاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: دشمنان انقلاب با توجه به نقش دانشگاهیان در توسعه کشور همواره تلاش داشته­اند روز دانشجو را مصادره و از آن علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند، ولی دانشجویان فهیم ما بارها ثابت کرده­اند که 16 آذر روز فریاد علیه استکبار و آمریکاست.

16 آذر روز فریاد علیه استکبار و آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمدتقی علوی در مراسم روز‌ 16 آذر روز دانشجو و دانشگاهیان عزادار، ضمن گرامیداشت 16 آذر ماه روز دانشجو با اشاره به اینکه این روز به دنبال شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در مخالفت با سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به کشورمان شکل گرفت، اظهار کرد: این روز تاریخی برای دانشجویان نقطه عطفی برای مبارزه با استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و انگلیس بوده است.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب بعضی گروه­های منحرف سعی داشته­اند در مناسبت­های مختلف جای پایی برای خود باز کرده و علیه دولت و این نظام حرکاتی را انجام بدهند که با هوشیاری مسئولان این نظام و جوانان همه توطئه آنان خنثی شده است، افزود: دشمنان این نظام با توجه به نقش دانشگاهیان در توسعه کشور همواره تلاش داشته­اند روز دانشجو را مصادره و از آن علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند، ولی دانشجویان فهیم ما بارها ثابت کرده­اند که 16 آذر روز فریاد علیه استکبار و آمریکاست. 
وی با اشاره به اینکه دانشجویان ما همواره در طول تاریخ با حضور به موقع در صحنه، دشمنان را از انجام هر اقدامی علیه ایران اسلامی پشیمان کرده‌اند، عنوان کرد: دانشجویان ما همواره به عنوان قشری آگاه و فهیم بارها استکبارستیزی خود را اثبات کرده‌اند که نمونه آن تجمع هفته گذشته دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل سفارت انگلستان  بود که دانشجویان در این اقدام خودجوش، خشم توفنده خود را از استکبار جهانی و در راس آنها انگلیس به نمایش گذاشتند. 
علوی با بیان اینکه امروزه دانشگاهیان برای حفظ آرمان­ها و اهداف شهدا وظیفه­ای سنگین بر عهده دارند و این رسالت را باید با پیشرفت‌های علمی به بهترین شکل در عرصه های مختلف به انجام برسانند، بیان کرد: اگر امروز کشورمان در عرصه­های مختلف به شکوفایی رسیده به برکت این انقلاب و شهدا بوده است که باید ادامه‌دهنده راه این شهدا باشیم  و برای ادامه راه شهدا نباید کوچک‌ترین خللی در کارهایمان صورت بگیرد.
در این آیین دانشگاهیان این دانشگاه  پس از اقامه نماز ظهر و عصر از محل مسجد دانشگاه تبریز تا حرم شهدای گمنام‌ این دانشگاه عزاداری کردند.
این مراسم از سوی هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول