اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کتابخانه و موزه ملی ملک

اسناد «حاج حسین آقا ملک» ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک خبر داد که بخشی از اسناد مربوط به حاج حسین آقا ملک، واقف و بنیان‌گذار موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک وابسته به آستان قدس رضوی در این موسسه ساماندهی شد.

اسناد «حاج حسین آقا ملک» ساماندهی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید مجتبی حسینی اظهار کرد: در میان اسناد موجود در مجموعه اسناد کتابخانه و موزه ملی ملک، اسنادی از مکاتبات حاج حسین آقا ملک و بخشی از مکاتبات وی با پدرش محمدکاظم ملک‌التجار یافت می‌شود.
وی تصریح کرد: تاریخ نخستین ‌نامه از مجموعه این مکاتبات که در حدود 5 هزار برگ و 500 نامه است، مربوط به محرم‌الحرام 1306 قمری و واپسین آن نوزدهم ربیع‌الثانی 1336 قمری است.
حسینی افزود: در حال حاضر فهرست‌نویسی این مجموعه پایان یافته و بزودی مجموعه اسناد حاج حسین آقا ملک در اختیار پژوهشگران حوزه تاریخ قرار خواهد گرفت.
کتابخانه ملی ملک با داشتن ۱۹ هزار عنوان نسخه خطی نادر و نفیس، یکی از شش گنجینه بزرگ نسخ خطی ایران است که مهم‌ترین امتیاز این کتابخانه، نفاست و ارزش هنری و ادبی آثار است.
موزه ملی ملک نیز از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران و نخستین موزه‌ خصوصی وقفی است که در سال 1316 توسط مرحوم حاج حسین آقا ملک بنیان گذاشته شده و مجموعه‌ای متنوع از آثار تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول