اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تصمیم‌گیری واسطه‌ها برای مس سرچشمه

سرمربی مس سرچشمه نیاز به حمایت دارد

خبرگزاری فارس: با وجود تصمیم‌گیری واسطه‌ها برای مس سرچشمه، سرمربی مس سرچشمه نیاز به حمایت دارد.

سرمربی مس سرچشمه نیاز به حمایت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پس از پایان دیدار مس سرچشمه در برابر فولاد خوزستان و کسب یک نتیجه ضعیف در کارنامه مس سرچشمه شایعات زیادی مبنی بر قطع همکاری باشگاه صنایع مس سرچشمه و اصغر شرفی منتشر شد.
عدم حضور این مربی در کنار تیمش نیز مهر تاییدی بود، اما شایعه‌پردازانی که با انتشار این اخبار به دنبال منافع خود بودند، رایزنی‌های خود را برای فراهم ساختن حضور مجدد لوکا بوناچیچ بر روی نیمکت مس سرچشمه آغاز کرده بودند، این اشخاص سابقه روشنی در فوتبال کرمان نداشته و کارنامه و سابقه آن‌ها بیشتر از ورزش بوی منفعت و پول می‌دهد.
حضور اصغر شرفی در کنفرانس خبری و صحبت‌های وی که با تردید از آینده نیز سخن می‌گفت، حکایت از آن بود که عده‌ای از گوشه و کنار با فراهم کردن حاشیه‌هایی قصد دارند تا شرفی را از مس سرچشمه کنار گذارند، شرفی که از زمان حضورش در کنار مس سرچشمه برای این تیم نتایج بدی را کسب نکرده است، موفق شد، برای تیم تک امتیازی لیگ در پایان هفته پنج لیگ برتر تا پایان هفته 19 لیگ برتر 11 امتیاز کسب کند.
شاید اصغر شرفی به نسبت امکانات و زمانی که در اختیار داشته است، نتوانسته برای مس عملکرد مثبت‌تری از خود بر جای گذارد، اما آیا بیش از این نیز باید از این مربی انتظار داشت، مربی که در بستن این تیم از ابتدای فصل هیچ نقشی نداشته و در ادامه مسابقات نیز زمان زیادی را صرف خرید بازیکنان کرده، همچنان در بستن تیم ایده‌آلش ناکام مانده است.
 
* روحیه بالای جنگندگی شرفی
از نکات جالب توجهی که در این مربی می‌توان دید، روحیه بالا و صحبت‌های وی است، این مربی در زمان مصاحبه‌های خبری قبل و بعد از مسابقات هیچ‌گاه حاضر به کوچک شمردن توانایی بازیکنانش نشد، شرفی به خوبی می‌داند روحیه دادن به بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای که سابقه بازی در لیگ برتر در کارنامه آن‌ها وجود ندارد، نقش موثری در افزایش قدرت بازیکنانش دارد.
نمونه این مسئله را می‌توان به دیدار این تیم در برابر استقلال در ورزشگاه آزادی و دیدار مقابل تراکتورسازی در تبریز عنوان کرد، سرچشمه‌ای‌ها در این دو مسابقه 10 نفره شدند و با این وجود روحیه جنگندگی و مبارزه خود را در برابر حریفان نامی و هواداران پرشمارشان را از دست ندادند.
 
* یک توصیه به مدیران مس سرچشمه
مسئولان شرکت مس و باشگاه مس سرچشمه باید بدانند، این تیم فرصت کافی برای بقا در لیگ برتر را دارد، اما اگر تصمیم آن‌ها مبنی بر ادامه همکاری با اصغر شرفی است، باید با توانایی هر چه بیشتر و حتی بیشتر از گذشته از وی حمایت کنند، شرفی تنها با یک دستیار به کرمان آمده و ثابت کرده با یک لشکر به سرچشمه نیامده و این بدین معنی است که هدف وی تنها فوتبال و فوتبال است، نه مسائل دیگر.
 
* بوی توطئه می‌آید
در نشست خبری پیش از دیدار حساس مس سرچشمه و ملوان بندر انزلی حکایت از وجود برخی مسائل در دل این مربی بود و به نظر می‌رسد، برخی در سرچشمه به دنبال توطئه‌چینی و دور زدن شرفی هستند، این عده را برخی اهالی فوتبال به خوبی می‌شناسند، گروهی از افراد غیر متخصص که از علم فوتبال آگاهی نداشته و تنها به دنبال منافع خود هستند.
این افراد پس از کسب نتیجه ضعیف مس سرچشمه در برابر فولاد خوزستان تمام توان خود را برای آوردن مربی مورد علاقه‌ خود به سرچشمه به کار گرفتند تا شاید از این بین منفعتی عایدشان شود به این صحبت‌های شرفی توجه کنید، «شرفی: سید محمد حسینی را من به مس سرچشمه آوردم، اما پس از گذشت تنها دو هفته به من گفت تفکرات من با شما همخوانی ندارد، اگر نمی‌خواهید من با شما کار کنم، من را در اختیار باشگاه گذارید تا پولم را تمام و کمال گرفته و از سرچشمه بروم، اما این مربی اکنون کجاست، کدام تیم خواهان این مربی است، من در بسیاری اوقات چوب قلب مهربانم را می‌خورم».
شرفی پیرامون انجام مذاکرات با ابراهیم قاسم‌پور گفت: زمانی که مس در آرامش بود و تیم مشکلات آن چنانی نداشت و قاسم‌پور با داماشی‌ها به مشکل خورده بود با او صحبت کردم و از او خواستم به مس سرچشمه بیاید و به این تیم کمک کند، اما او به دلایلی نمی‌توانست به کرمان و سرچشمه بیاید.
شرفی اظهار داشت: اگر صحبت‌های مجدد مسئولان باشگاه با این مربی صحت داشته باشد، این حرکت نوعی دور زدن شرفی است و حرکت قشنگی نیست، اگر این مسئله واقعیت داشته باشد، من دیگر در سرچشمه نمی‌مانم.
 
* قالب کردن بازیکن مصدوم توسط دلالان
سرمربی مس سرچشمه تصریح کرد: در تعطیلات 15 روزه در سرچشمه ماندم و به دنبال جذب بازیکن برای تیم بودم.
وی  افزود: طی این مدت من به مرخصی نرفتم و به دنبال راه حلی برای جذب بازیکنان برای رفع خلاء موجود در خط حمله تیمم بودم، حتی در این بین بازیکنی که هفته‌ها به دنبالش بودم، وقتی برای تمرینات و تست پزشکی به سرچشمه آمد، البته برخی با طرح شایعاتی من را به دلالان مرتبط کردند و گفتند شرفی خودش با واسطه‌ها بازیکن آورده است.
شرفی بیان داشت: در صورتی که من این مسئله را شدیدا رد می‌کنم، دقیقا عکس این مسئله اتفاق افتاد و فردی که قصد داشت، بازیکن خودش را به تیم قالب کند، وقتی متوجه شد، این بازیکنان مورد تایید من نیستند، شروع به حاشیه‌سازی برای من و تیم کرد.
 
* نیاز به هماهنگی در مس سرچشمه است
سرمربی مس سرچشمه پیرامون دیدار برابر فولاد خوزستان گفت: ما حتی یک نفر از بازیکنان خارجی خود را در اختیار نداشتیم، دو نفر از خارجی‌های ما به دبی رفته بودند تا ویزای خود را تمدید کنند و جانز هم در آمادگی خوبی نبود و فولاد تیمی است که فوتبال مدرسه‌ای و کلاسیک و با برنامه‌ای بازی می‌کند.
وی ابراز داشت: متعجب هستم از اینکه این تیم قهرمان لیگ نمی‌شود، این باشگاه جلوتر از زمان فعلی حرکت می‌کند و برخی با عوام‌فریبی می‌گویند ما با بازیکنان جوان بازی می‌کنیم.
شرفی با بیان اینکه هماهنگ شدن بازیکنان کمی موجب شده تا از لیگ عقب بیافتیم، بیان داشت: من با مس سرچشمه به دنبال بازی خوب نیستم و در شرایط فعلی به جمع کردن امتیازات احتیاج بیشتری دارم، اما اگر مس در گلزنی مشکل دارد، این مسئله به مهره‌ها و بازیکنانی که من در اختیار دارم، ارتباط دارد.
 
* تیم مس سرچشمه سکته کرده است
شرفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر فرصت کافی وی به منظور القا تفکراتش به بازیکنان مس اذعان داشت: من نمی‌دانم در این تیم چه می‌گذرد تا کنون با بازیکنانی این چنین برخورد نداشتم به نظر من در این تیم سکته اتفاق افتاده است، این سکته برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
سرمربی مس سرچشمه با بیان اینکه بازیکنان ما از هیچ تیمی هراس ندارند و این مسئله در دیدار برابر استقلال در ورزشگاه آزادی و تراکتور سازی در تبریز اثبات شده است، خاطرنشان کرد: در فوتبال ایران همه تصور دارند، پول حلال مشکلات است، اما زمانی ابزار واقعی فراهم نباشد، هیچ چیز جای خودش قرار ندارد.
شرفی با بیان اینکه من از جمله مربیانی هستم که هرگاه در هر تیمی حضور داشتم، 20 نفر را با خود به آن تیم نبردم، گفت: اگر در برابر ملوان بازی آخر حضورم در مس سرچشمه باشد، بهترین بازی را از تیم مس سرچشمه مشاهده می‌کنید، شرفی همواره پل‌های پشت سرش را خراب نکرده و از هر شهری که رفته‌ام اثر و ردپایی برای بازگشت از خودم برجا گذاشته‌ام.
-----------------------------------
یادداشت از عباس آقاملایی
-----------------------------------
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول