اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی برق در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی برق در قم با ظرفیت 500 مگاوات خبر داد.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی برق در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: طبق مصوبه جدید دولت باید طرح‌هایی که در استان مطرح است در کارگروه‌های تخصصی بررسی و برای تایید نهایی به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارسال شوند.
وی ابراز داشت: شأن شورای برنامه‌ریزی در استان‌ها شأن هیئت دولت است و شأن کارگروه‌ها نیز همانند شأن کمیسیون‌های تخصصی است و مدیران استان باید با دقت طرح‌ها را در کارگروه‌ها بررسی کنند.
استاندار قم در ادامه به مصوبه کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری در خصوص سرمایه‌گذاران مناطق گردشگری استان اشاره کرد و بیان داشت: مناطق گردشگری پلنگ دره، طرلاب، دستجرد و حوض سلطان به عنوان مناطقی هستند که ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری داشته که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
موسی پور گفت: سرمایه‌گذاران این مناطق نمونه گردشگری انتخاب شدند و باید هر چه سریع‌تر در عملیاتی کردن پروژه اقدام کنند.
وی به مصوبه کارگروه امور زیربنایی در خصوص احداث سنگ‌بری در اراضی جاده کاشان اشاره کرد و گفت: مباحث زیست محیطی در این مورد رعایت و 10 درصد عرصه سنگ‌بری نیز به فضای سبز تبدیل شود.
استاندار قم از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی برق در قم خبر داد و گفت: با توجه به رشد صنایع و کارخانه‌های استان و به منظور تامین برق مورد نیاز آنها این نیروگاه احداث خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پور با بیان اینکه نیروگاه فعلی قم قدرت تولید 1000 مگاوات برق را دارد، بیان داشت: حجم مصرفی برق استان در حال حاضر 530 مگاوات است که نیروگاه فعلی قم 700 مگاوات برق تولید می‌کند و با راه‌اندازی این نیروگاه جدید ظرفیت تولید برق استان بیشتر شده که انتظار است شاهد کاهش افت فشار برق و روشنایی بیشتر معابر باشیم.
وی در ادامه تاکید کرد: در جلسات شورای برنامه‌ریزی موضوع سند آمایش و برش برنامه پنجم توسعه استان مطرح و با برگزاری جلسات فوق‌العاده‌ای این موارد، مورد بررسی قرار گیرد.
شایان ذکر است در این جلسه همچنین افزایش مساحت منطقه صنعتی نیزار از 670 هکتار به 810 هکتار، احداث کارخانه تولید PVC، سردخانه، کارخانه تولید بتن و دانه بندی شن و ماسه، تولید قطعات پیش ساخته ساختمانی و ایجاد مجتمع دامپروری، احداث گلخانه در منطقه دستجرد و ایجاد مرغداری به تصویب رسید.
انتهای پیام/خ۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول