اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 بهمن

جشنواره هنرهای تجسمی همدان در تویسرکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: فردا دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استانی با شرکت 107 هنرمند از سراسر استان همدان در شهرستان تویسرکان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

جشنواره هنرهای تجسمی همدان در تویسرکان برگزار می‌شود

مهدی زین‌العابدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: 25 بهمن ماه با حضور جمعی از مسئولان استان، شهرستان و داوران و هنرمندان پیشکسوت دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استانی در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی مجموع آثار ارسالی در مرحله اول به دهمین جشنواره هنر های تجسمی را 321 اثر از 111 هنرمند عنوان کرد و افزود: پس از بررسی کارشناسانه داوران کارآمد در حوزه هنر از 321 اثر ارسالی در بخش‌های کاریکاتور، گرافیک، نگارگری، طراحی، نقاشی و عکاسی 107 اثر برای رقابت به جشنواره راه پیدا کردند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه  18 اثر از  هنرمندان تویسرکان در این جشنواره شرکت دارد خاطرنشان کرد: نمایشگاه آثار برگزیده دهمین جشنواره هنرهای تجسمی با نمایش 94 اثر در موضوعات خودکفایی، جهاد اقتصادی و دستاوردهای استان همدان، نماز و نیایش، عفاف و حجاب، ایثار و مقاومت از 15 بهمن ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه مجتمع فرهنگی هنری فردوسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ارتقای کیفی آثار هنری و شناسایی استعدادهای خلاق را اهداف مهم برگزاری این جشنواره برشمرد و ابراز داشت: بسترسازی به منظور رشد و تعالی هنر، ایجاد فضای هنری با هدف تبادل فرهنگ‌ها و داشته‌های هنرمندان، شناسایی هنروران فعال، سنجش توان و سطح هنری فعالان این عرصه، فراهم شدن زمینه مناسب و مفید برای رقابتی سازنده و شکوفا شدن خلاقیت ها از رهاوردهای ارزشی این مهم به شمار می رود.

زین العابدینی گفت: پس از افتتاح جشنواره، کارگاه‌های عملی بخش مسابقه در همه رشته‌ها به جز رشته عکاسی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز دوم جشنواره با حضور قباد شیوا گرافیست نامی کشور کارگاه آموزشی به منظور ارتقای دانش و شناخت راهکارهای کاربردی در عرصه فعالیت هنری هنروران در سالن مرکز بهزیستی شهرستان تویسرکان برپا می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان تصریح کرد: داوری نهایی دهمین جشنواره هنرهای تجسمی بر اساس آثار ارائه شده در کارگاه‌های عملی مرتبط با هر رشته صورت می‌گیرد. 

وی در پایان گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره از خانواده شهید جعفرزاده تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.   

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول