اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

کشف بیش از 6 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم از کشف بیش از 6 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 10 ماهه سال جاری در قم خبر داد.

کشف بیش از 6 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی‌پور گفت: پدیده قاچاق آثار زیان‌بار زیادی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده و بازرسان این سازمان با جدیت تمام در سطح بازار با این امر برخورد کرده و کالاهای قاچاق را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کنند.

وی افزود: بازرسان این سازمان طی 10 ماه گذشته موفق به کشف بیش از 6 میلیارد و 761 میلیون ریال کالای قاچاق شدند که در این راستا 655 پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجعه قضایی ارجاع شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم کالاهای کشف شده را سیگار، کنسانتره، تنباکو ، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، میوه، لامپ، لوازم خانگی، سم آفات، تجهیزات پزشکی و مایع پاک‌کننده دانست.

عالی‌پور از سیگار به عنوان بیشترین تعداد پرونده‌های تشکیل شده نام برد و گفت: طی این مدت 398 پرونده در زمینه قاچاق سیگار تشکیل شده که در این راستا 436 هزار و 725 نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از 167 میلیون و 428 هزار ریال کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه سنگین‌ترین محموله قاچاق کشف شده مربوط به قاچاق کنسانتره پرتقال و آناناس بود اظهار داشت: در این پرونده مقدار 217 تن کنسانتره ساخت کشور کنیا از یکی از سردخانه‌های استان به ارزش ریالی بیش از 4 میلیارد ریال کشف و ضبط شد که با هماهنگی مراجع قضایی این سردخانه نیز پلمپ شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطر نشان کرد: در این مدت از 9 واحد صنفی 282 دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شده که ارزش کالاهای مکشوفه 808 میلیون و 310 هزار ریال است و از نظر ارزش دومین رتبه کشفیات را به خود اختصاص داده است.

عالی‌پور سومین گروه کالایی که از نظر ارزش ریالی بیشترین کشفیات قاچاق را داشته لوازم آرایشی و بهداشتی عنوان کرد و گفت: 168 پرونده قاچاق در این زمینه تشکیل شده و بیش از 20 هزار قلم لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق به ارزش 234 میلیون و 731 هزار ریال کشف شده است.

وی افزود: طی این مدت پرونده‌های دیگری از جمله 29 پرونده قاچاق تنباکو به ارزش 16 میلیون و 175 هزار ریال، 42 پرونده مواد غذایی به ارزش بیش از 40 میلیون ریال، دو پرونده میوه به ارزش 590 میلیون ریال، سه پرونده تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از 12 میلیون ریال، یک پرونده قاچاق لامپ به ارزش تقریبی دو میلیون ریال، یک پرونده سموم دفع آفات به ارزش 18 میلیون ریال و یک پرونده مایع پاک‌کننده به ارزش یک میلیون و 400 هزار ریال تشکیل شده که تمام پرونده‌های قاچاق کالا به مراجع قضایی ارسال شده است.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول