اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/ آخرین اخبار والیبال ایران از زبان رئیس فدراسیون

داورزنی: والیبال ایران در تدارک اردوی اروپایی / 15 بازیکن دیگر به اردو دعوت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد: برای برگزاری اردو به کشورهای اروپایی سفر می‌کنیم و در اردوی پایانی صربستان قصد داریم با تیم‌های ملی اسلوونی، اسلواکی و صربستان دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.

داورزنی: والیبال ایران در تدارک اردوی اروپایی / 15 بازیکن دیگر به اردو دعوت می‌شوند

محمدرضا داورزنی که برای تماشای بازی کاله مازندران و پیکان تهران به مازندران آمد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: یکی از نکات مثبت لیگ برتر والیبال امسال این است که والیبالیست‌های ملی‌پوش و باتجربه بین تیم‌های استانی تقسیم شدند و والیبال کشورمان هم‌اکنون از دو قطبی بودن خارج شده و دیگر تیم‌های تهرانی برای قهرمانی با هم روبه‌رو نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بازیکنان با سطح تیم ملی در لیگ برتر حضور دارند و این مهم توانسته ظرفیت بالایی را برای تیم‌های ملی ما ایجاد کند، افزود: این بازیکنان به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی قرار دارند و می‌توانند به تیم ملی کمک شایانی کنند.

داورزنی تصریح کرد: اگر چه لیگ برتر امسال بهتر از سال‌های گذشته بوده، ولی نواقصی هم در آن مشاهده شده که برای سال آینده برطرف می‌شود.

* با نظر ولاسکو حدود 15 بازیکن دیگر به اردو دعوت می‌شوند

این مسئول در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس درباره آغاز تمرینات آماده‌سازی ملی‌پوشان کشورمان برای مسابقات گزینشی المپیک 2012 لندن عنوان کرد: تیم ملی با حضور ولاسکو که یکی از برترین مربیان والیبال دنیاست روند خوبی را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: در این دوره از اردوی آماده‌سازی برای شرکت ملی‌پوشان در مسابقات گزینشی المپیک که ابتدای سال 91 برگزار می‌شود، تاکنون 15 بازیکن از 10 تیم لیگ برتری دعوت شده‌اند و اسامی ملی‌پوشان چهار تیم کاله مازندران، سایپای البرز، پیکان تهران و شهرداری ارومیه حاضر در مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر نیز در آینده‌ای نزدیک بعد از اتمام این رقابت‌ها اعلام می‌شود.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه با نظر ولاسکو حدود 15 بازیکن دیگر از چهار تیم مرحله پلی‌آف لیگ برتر کشورمان به این اردو دعوت می‌شوند، بیان داشت: در مورد اردوهای تیم ملی می‌توان گفت که برای برگزاری اردو به کشورهای اروپایی سفر می‌کنیم و در اردوی پایانی صربستان قصد داریم با تیم‌های ملی اسلوونی، اسلواکی و صربستان دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.

* اردوی یک هفته‌ای تیم ملی قبل اعزام به مسابقات گزینشی ژاپن

داورزنی به اردوی یک هفته‌ای تیم ملی قبل اعزام به مسابقات گزینشی ژاپن خبر داد و گفت: این اردو به خاطر عادت کردن به شرایط آب و هوایی کشور ژاپن در شانگ‌های چین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه تیم ملی بعد از صعود به رقابت‌های المپیک 2012 لندن بیان داشت: بعد از قطعی شدن صعود به لندن بازی‌های تدارکاتی نیز با تیم‌های ملی لهستان و روسیه در دستور کار داریم.

* لیگ برتر آینده والیبال کشورمان 12 تیمی است

داورزنی درباره لیگ برتر آینده والیبال کشورمان گفت: لیگ برتر سال آینده از 14 تیمی بودن به 12 تیم کاهش پیدا می‌کند که دو تیم از لیگ دسته یک والیبال به لیگ برتر صعود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فشردگی لیگ برتر والیبال امسال به خاطر حضور تیم ملی در مسابقات گزینشی المپیک 2012 و اردوهای تیم ملی ایجاد شده، اضافه کرد: هفته‌ای دو بازی در بیشتر کشورهای دنیا امری معمول و طبیعی است ولی فاصله استان‌ها در کشورمان زیاد بوده و برخی مواقع تیم‌ها با دو پرواز هوایی خود را به محل مسابقه می‌رسانند.

* برای بازی‌های لیگ برتر آینده فضای مساعدتری در اختیار داریم

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه در فصل آینده این مشکل برطرف می‌شود، اذعان کرد: برای بازی‌های لیگ برتر آینده که بعد از المپیک برگزار می‌شود فضای مساعدتری در اختیار داشته و هفته‌ای یک بازی را در دستور کار داریم جز در چند هفته که دو دیدار در هفته برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول