اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فومن:

12 فروردین روز برتری ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فومن گفت: 12 فروردین روزی است که ملت ایران به فکر بیگانگان دست رد زدند و برتری خود را به جهانیان نشان دادند.

12 فروردین روز برتری ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام محمد حسن صفوی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه بهار بندگان و طراوت زندگی آنان وجود امام زمان (عج) است، اظهار داشت: سرور زندگی و هستی بندگان وجود کسی است که خداوند حضور او را به بندگان وعده داده و کسی که جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

وی افزود: حضرت مهدی (عج) ذخیره خداوند برای گسترش عدل و مجری این عدالت است.

خطیب جمعه فومن، فطرت انسان را دین باور خواند و گفت: فطرت انسان ذاتا دین‌باور خلق شده و عدالت اجتماعی و قوانین الهی که برای بشر لازم‌الاجرا شده با روح بشریت سازگاری دارد.

وی، با بیان اینکه قوانین بشری باید در تمام دوران زندگی انسان حکم‌فرما باشد، اذعان داشت: خداوند بشر را رها نکرده و عبث نیافریده است و زندگی بشری دارای حقوقی است که طبق آن نظم می‌گیرد و این حقوق شامل حق پدر بر فرزند، معلم بر شاگرد، حق مسجد بر نمازگزاران و حق بزرگان است.

صفوی بیان داشت: این حقوق روابط انسان‌ها را با یکدیگر مشخص می‌کند و شخصیت فکری و دینی آنها را می‌سازد و پرورش می‌دهد.

وی، اطاعت از خداوند را زمینه‌ساز رحمت خداوند دانست و یادآور شد: زمانی رحمت خداوند به بندگان محقق می‌شود که بنده از خداوند خود اطاعت کند که در این حال رحمت خداوند به او محقق می‌شود.

امام جمعه فومن، با اشاره به فرا رسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: 12 فروردین روز مقدس جمهوری اسلامی ایران است روزی که با تدبیر و رهبری امام راحل جمهوری اسلامی در کشور ایران به ثبت رسید.

وی افزود: 12 فروردین روزی است که ملت ایران به فکر بیگانگان دست رد زدند و برتری خود را به جهانیان نشان دادند.

صفوی با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت خاطرنشان کرد: مردم در نگهداری از طبیعت بکوشند و خود را آغشته به گناه و معصیت نکنند و تقوای الهی را رعایت کنند.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول