اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز امسال صورت گرفت

رشد 15 درصدی ورود مسافران نوروزی به تایباد و باخرز

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تایباد گفت: مسافران نوروزی شهرستان‌های تایباد و باخرز در نوروز امسال 15 درصد افزایش داشته است.

رشد 15 درصدی ورود مسافران نوروزی به تایباد و باخرز

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، مهدی علی‌پور محمدیه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی اظهار کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز تعداد 16 هزار و 545 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی شهرستان تایباد بازدید کردند که مجموعه تاریخی مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی با 7 هزار نفر بازدیدکننده بیشترین مراجعه را داشته است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی تایباد و باخرز افزود: قریب به 35 هزار مسافر نوروزی نیز در تعطیلات نوروزی وارد شهرستان باخرز شده و 15 هزار نفر از مسافران نوروزی و شهروندان باخرزی در تعطیلات نوروزی به منطقه گردشگری ارزنه که از مناطق زیبا و ییلاقی شهرستان باخرز است عزیمت کردند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تایباد با اشاره به حضور 4 هزار و 678 مسافر خارجی در ایام نوروز در سطح شهرستان میزان اقامت در واحدهای اقامتی سطح شهر تایباد را نیز قریب به 800 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 105 نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش و بقیه در واحدهای تحت پوشش میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی تایباد هم‌چنین چاپ بنر تبریک سال نو، توزیع بروشور راهنمای گردشگری، استقرار راهنمایان نوروزی در مزار مولانا، رباط عباس‌آباد و موزه مردم‌شناسی و سرکشی و بازدید روزانه از مهمانپذیرها و دفاتر خدمات مسافرتی را تعدادی از برنامه‌های انجام شده در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تایباد خواند و گفت: در اجرای برنامه‌های نوروزی شهرستان‌های تایباد و باخرز دستگاه‌های اجرایی هم‌چون فرمانداری و بخشداری‌ها، شهرداری‌های‌ تایباد، مشهدریزه، باخرز و کاریز، جمعیت هلال‌احمر، فرماندهی انتظامی، هنگ مرزی، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و هماهنگی قابل تقدیری با دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان داشته‌اند.

محمدعارف عارفی فرماندار شهرستان تایباد نیز با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تایباد برپایی نمایشگاه سفره هفت‌سین در محل نگارخانه فرهنگ و فرهنگسرای خیام، برگزاری جنگ شادی توسط هنرمندان محلی، تجهیز و آماده‌سازی محل اسکان موقت مسافران در مدارس، چاپ و توزیع توصیه‌ها و هشدارهای امنیتی و زیباسازی مناظر شهری و نصب بنرهای تبریک سال نو را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این ستاد عنوان کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول