اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی کشور:

خدمات دامپزشکی در بیماری‌های استراتژیک دام‌ها رایگان است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور گفت: خدمات این سازمان در مورد بیماری‌های استراتژیک دام‌ها در روستاها رایگان است.

خدمات دامپزشکی در بیماری‌های استراتژیک دام‌ها رایگان است

 محسن مشکوة امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در سال تولید ملی حمایت از دامداران و کشاورزان روستایی که از اقشار زحمتکش تولیدکننده هستند یکی از برنامه‌های سازمان دامپزشکی است.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اهمیت توجه به روستائیان افزود: این حمایت‌ها در قالب ارائه رایگان برخی خدمات به روستائیان صورت می‌گیرد.

وی تزریق رایگان واکسن و برخی داروها را در بیماری‌های استراتژیک مثل آبله، سیاه‌زخم، تب برفکی و بروسلوز را برنامه این سازمان در حمایت از دامداران اعلام کرد.

مشکوة بیان داشت: هزینه تزریق و خرید واکسن آبله 190 تومان، سیاه‌زخم 205 تومان و تب برفکی 380 تومان است که این هزینه‌ها از سوی سازمان دامپزشکی تامین و به‌صورت رایگان به دامداران ارائه می‌شوند.

وی تاکید کرد: به ادارات ‌کل دامپزشکی در استان‌ها اعلام کردیم که اولویت ارائه خدمات این سازمان در روستاهای محروم و دورافتاده باشد.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در مورد سایر بیماری‌ها که عمومی و اپیدمی نیستند نیز سازمان اقدام به ورود داروها و واکسن‌های مورد نیاز به مراکز عرضه و داروخانه‌ها در استان‌ها می‌کند که دامدار با هزینه خود می‌تواند این داروها را خریداری کند.

مشکوة پرداخت خسارت دام‌ها تا 75 درصد در دام‌هایی که به برخی بیماری‌ها از جمله سل مبتلا هستند را حمایت دیگری از دامداران خواند و گفت: در این نوع بیماری‌ها سازمان دام را تست و کشتار می‌کند و با فروش گوشت آن و پرداخت مابقی قیمت دام تا 75 درصد، دامدار را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت: بیمه‌شدن دام نیز تا حد زیادی می‌تواند پشتیبان دامداران باشد که این موضوع به دامدار بستگی دارد که دام خود را بیمه بکند یا نه.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: خدمات این سازمان در مورد بیماری‌های استراتژیک دام‌ها در روستاها رایگان بوده و اولویت خدمات‌دهی سازمان دامپزشکی در روستاهای دورافتاده و محروم است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول