اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه دوم فاطمیه

مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در مهدیه سریش‌آباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری و سوگواری ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با دهه دوم فاطمیه در مهدیه سریش‌آباد برگزار شد.

مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در مهدیه سریش‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان ظهر امروز در این مراسم با بیان اینکه حضرت زهرا (س) اسوه تمام زنان عالم بوده و شخصیت ایشان جهانی است، گفت: ابعاد اخلاقی و سلوک حضرت زهرا (س) از جمله نحوه عبادت و اخلاص ایشان ارتباطی با ملیت خاصی ندارد و آموزه‌ای فراگیر است.

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده افزود: ابعاد زندگانی حضرت صدیقه کبری (س) سرشار از مناقب و فضایل اخلاقی است که حجاب و عفاف، ولایتمداری، عبودیت و خضوع و خشوع ایشان از آن جمله است.

وی با اشاره به فرمایشات رسول گرامی اسلام در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: همه احادیثی که شیعه و سنی از نبی اکرم نقل کرده‌اند، بیانگر این است که فاطمه زهرا (س) دوام رسالت و کوثر نبوت محسوب می‌شود.

مدرس حوزه  و دانشگاه کردستان بیان داشت: در برخی از احادیث قدسی خلقت عالم، آفرینش نبی اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) متوقف بر خلقت فاطمه(س) است و این حکایت از اوج شخصیت این بانوی بزرگوار دارد که اگر فاطمه زهرا(س) در عالم وجود نداشت، مجالی برای هدایت بشریت در این عالم پیدا نمی‌شد، چراکه ظرف هدایت بشر عبارت از نبوت و امامت است.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده با اشاره به اینکه فاطمه (س) تجسم عینی حیا و عفت برای همه زنان عالم از اولین تا آخرین است، تصریح کرد: در مکتب اسلام میان زن و مرد تفاوتی در نیل به مقامات معنوی و فضایل انسانی وجود ندارد و تنها معیار حقیقی برای تقرب به پروردگار، تقوا و پرهیزکاری است.

وی در پایان گفت: این مسئله هنگامی جلوه و نمود بیشتری می‌یابد که می‌بینیم در بین تمامی شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام، یک زن از جایگاهی ویژه برخوردار است.

در ادامه این مراسم برنامه مداحی و مرثیه سرایی با حضور حاج مهدی منصوری از مداحان کشوری برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول