اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کله‌بست:

شهدا مصداق کامل صراط مستقیم هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کله‌بست در شهرستان بابلسر گفت: شهدا مصداق کامل صراط مستقیم بوده و ما باید ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

شهدا مصداق کامل صراط مستقیم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر حجت‌الاسلام جعفر رضایی پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده معظم شهدا با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه اظهار داشت: حضرت فاطمه در دوران کوتاه زندگی خود به گونه‌ای زیست که بعد از قرن‌ها همچنان به‌عنوان یک انسان عابد و بزرگ از او یاد می‌شود.

وی افزود: امروزه بحث فرهنگ و تمدن بحث مفصلی بوده که در محافل روشنگری بحث شده و باید به آن توجه شود چرا که بین فرهنگ و تمدن رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: در زمانی که ارتباطات بین ملل فراوان شده و هر تمدنی می‌خواهد فرهنگ کشور خود را صادر کند لازم است مراقب فرهنگ کشور خود باشیم و اجازه ندهیم فرهنگ بیگانه در ما رسوخ کند چراکه فرهنگ پایه و اساس تمام اصل‌ها و زمینه‌ساز آنها است.

امام جمعه کله بست با اشاره به اینکه هر انسانی دارای تمایلات مادی و معنوی است، افزود: شهدای ما از جمله کسانی بودند که با تمایلات مادی و دنیوی خود مبارزه کرده و سعی کردند این تمایلات را در راه صحیح استفاده کنند و با آن که اغلب شهدای ما جوان بودند اما توانستند تمایلات خود را کنار گذاشته و به درجه اعلای خلوص و از خودگذشتگی برسند.

وی ابراز داشت: شهدا حق زیادی بر گردن ما داشته و اگر امروز شاهد امنیت و اقتدار در داخل کشور هستیم مدیون شهدا بوده بر ما است که یاد و خاطر آنها را گرامی داشته و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که صراط مستقیم راه اصلی تمام انسان‌ها است پس ما هر روز در نماز از خدا می‌خواهیم ما را به صراط مستقیم هدایت کند و مصداق کامل صراط مستقیم شهادت و راه شهادت است که شهدا به آن دست یافته‌اند.

رضایی اذعان داشت: هر حرکتی که در راستای شهید و شهادت انجام شود مقدس و ارزشی بوده و وظیفه ما است که نسبت به ساماندهی گلزار شهدا تلاش کرده و از فرماندار بابلسر می‌خواهم که ما را نسبت به ساماندهی مزار شهدا یاری کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول