اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 تا 25 اردیبهشت ماه جاری صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه فرش و دست‌بافت‌های سراسر کشور

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی نمایشگاه فرش استان کرمانشاه گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی فرش 20 تا 25 اردیبهشت‌ ماه جاری با آثاری از سراسر کشور در کرمانشاه برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه فرش و دست‌بافت‌های سراسر کشور

جعفر یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: گشایش نمایشگاه فرش با مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم پیوند عمیقی دارد و همچنین ارتباط مستمر بین بافنده، تولیدکننده، صادرکننده، مشتریان داخلی و خارجی را حفظ کرده و چرخه حیات این هنر ارزشمند را زنده نگه خواهد داشت.

یعقوبی افزود: جای تردید نیست که هنرمندان ایرانی با استعانت از طبیعت زیبای ایران و فرهنگ غنی مردم از سراسر کشورمان، طرح و نقشه فرش‌های ایرانی را ابداع کرده‌اند.

مدیر اجرایی نمایشگاه فرش استان کرمانشاه، مکان برپایی بزرگترین نمایشگاه تخصصی فرش در غرب کشور را محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه اعلام کرد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از بافندگان فرش دستباف و بازاریابی مناسب برای تولیدات و زمینه‌سازی صادرات عنوان کرد.

یعقوبی حفظ مشاغل موجود فرش دستباف و کمک به افزایش درآمد سرانه تولید‌کنندگان فرش دستباف، ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان هنر و صنعت فرش با ایجاد پشتیبانی قوی برای تضمین خرید تولیدات بافندگان و تلاش برای رونق بازار فرش دستباف روستایی را از دیگر اهداف راه‌اندازی این نمایشگاه بیان کرد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه انواع  فرش‌های بافته شده از سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به حضور فرش‌های دستباف از استان‌های اصفهان‌، تبریز‌، مشهد‌، قم‌، کاشان‌، شیراز‌، نائین‌، کردستان و اراک و استان‌هایی که در زمینه تولید فرش نقش دارند، گفت‌: برگزاری این نمایشگاه در شرایط فعلی بازار فرش، حمایت از بافندگان فرش دستباف و تضمین فروش تولیدات آنها در راستای عرضه مستقیم تولیدات خود به صادرکنندگان و عموم مردم است.

یعقوبی ادامه داد: این نمایشگاه نقطه عطفی برای شناسایی سلایق مشتریان داخلی و خارجی در زمینه فروش فرش دستباف و برنامه‌ریزی مناسب و سوق دادن تولیدات به سمت و سوی نیاز بازارهای جدید خواهد بود.

این مسئول با اشاره به حضور صادرکنندگان فرش دستباف در این نمایشگاه، گفت‌: فروش در این نمایشگاه با شرایط ویژه یکی از امتیازاتی به شمار می‌رود که باعث شده صادرکنندگان با در اختیار گرفتن غرفه در خصوص خریداری این محصولات به صورت آسان‌تر عمل کنند.

گفتنی است، این نمایشگاه از 20 تا 25 اردیبهشت‌ماه به مدت شش روز از ساعت 9:30 صبح تا 12:30 و 16 تا 21 برای بازدید و خرید‌، پذیرای صادرکنندگان و عموم مردم است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول