اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

چهره مشهد متناسب با وجود بارگاه ملکوتی امام رضا باشد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد با یادآوری از مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران گفت: وضعیت مشهد با میلیون‌ها زائر و مجاوری که دارد باید متناسب با بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) باشد.

چهره مشهد متناسب با وجود بارگاه ملکوتی امام رضا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمحمد پژمان در نشستی صمیمانه با اهالی آبکوه مشهد اظهار داشت: شهرداری یک نهاد اجتماعی بزرگ برخاسته از مردم است که با هدف تامین رفاه و آسایش مردم و بهبود بخشیدن به زندگی آنان و شهر ایجاد شده است و جز این وظیفه دیگری ندارد.

وی به توسعه چشم‌گیر مشهد در دهه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: توسعه شتابان در یک بازه زمانی کوتاه جمعیت مشهد را پنج برابر و وسعت آن را چهار تا پنج برابر افزایش داده که قبول چنین وضعیتی هیچ جای جهان باور کردنی نیست.

پژمان تاکید کرد: در عین حال و با شرایط موجود‌، شهرداری با تمام توان خدمات‌رسانی به مردم را دنبال می‌کند و در راستای توسعه شهر تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری تمام منابع در راستای خدمت به مردم است و شهروندان مطمئن باشند که حتی یک ریال از منابع مالی آنها در جای دیگری جز رفاه آنها هزینه نمی‌شود.

به گفته وی بیش‌ترین منابع مالی شهرداری از صاحبان شهر که خود مردم هستند، تامین می‌شود و فقط حدود 10 درصد آن که بیش‌تر در حوزه حمل و نقل است، توسط دولت تامین می‌شود.

شهردار مشهد ادامه داد: با صرف هزینه‌ها که از خود مردم این شهر است در چند سال گذشته سعی شده با خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان فاصله میان بالا و پایین شهر کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید مشهد پیشرفته‌ترین و بارزترین شهر در ایران و جهان باشد، تصریح کرد: برخی از شهرها که خوب اداره نمی‌شوند و ظاهر مناسبی ندارند استکبار این‌گونه تداعی می‌کند که هر جا اسلام است این عقب افتادگی‌هاست ولی ما می‌خواهیم مشهد را ممتازترین شهر کنیم.

پژمان خود را هم محله‌ای شهروندان آبکوه معرفی کرد و افزود: در گذشته این محل روستایی به نام آبکوه و دور از محیط شهری بوده که در راستای توسعه شهری در حال حاضر با همان بافت قدیمی در محیط شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با گذشت سال‌ها هنوز عقب افتادگی‌‌ها در شهر حس می‌شود، عنوان کرد: متناسب‌سازی حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده، قدیمی و روستایی طبق قانون در دستور کار است که باید مطابق با سایر نقاط شهری متناسب‌سازی شوند.

به گفته پژمان فعالیت‌‌های عمده‌ای در نقاط حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده‌ای هم‌چون میدان شهدا آغاز شده که اجرای عملیات در چنین نقاطی سبب رونق در شهر می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول