اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خاصیت درمانی لجن ‌دریاچه ارومیه مقصدی برای گردشگران جهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: وجود آب‌های معدنی و گرم و نیز خاصیت درمانی لجن دریاچه ارومیه مقصدی برای تمام انواع گردشگری نظیر اکوتوریسم، گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت در جهان شده است.

خاصیت درمانی لجن ‌دریاچه ارومیه مقصدی برای گردشگران جهان

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به برگزاری تور دوچرخه آذربایجان در استان و حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف اظهار کرد: برگزاری تورها و مسابقات ورزشی علاوه بر ایجاد درآمدزایی و اشتغال، تاثیر عمده‌ای نیز در رونق و پیشرفت صنعت گردشگری میزبان دارند.

وی با اشاره به وجود بستر کافی برای گسترش انواع توریسم در استان، افزود: آذربایجان‌شرقی با توجه به ویژگی‌های محیطی و طبیعت بکر و منحصربه‌فرد، آثار تاریخی متعدد، توانایی پزشکان و وجود آب‌های معدنی و گرم و نیز خاصیت درمانی لجن دریاچه ارومیه مقصدی برای تمام انواع گردشگری نظیر اکوتوریسم، گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت در جهان شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین وجود امکانات طبیعی نظیر پیست‌های اسکی با توجه به دامنه‌های برفگیر و کوهستانی بودن منطقه، وجود دریاچه ارومیه و ورزش‌های آبی و نیز میزبانی تور دوچرخه‌سواری آذربایجان در زمینه توریسم ورزشی نیز بسیار فعال بوده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان افزود: یکی از مزایا و دستاوردهای توریسم ورزشی معرفی فرهنگ میزبان است که گردشگران با حضور در آن کشور، علاوه بر تماشای مسابقات ورزشی با فرهنگ، آداب و رسوم، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و امکانات کشور میزبان نیز آشنا خواهند شد.

محمدی با اشاره به توجه و تمرکز کشورهای مختلف جهان به توریسم ورزشی به‌عنوان یک صنعت، گفت: آذربایجان‌شرقی نیز همه ساله میزبان خوبی برای این رقابت‌های ورزشی بوده که با فراهم کردن بیش از پیش زیر ساخت‌های لازم و تنظیم برنامه‌ریزی مدون و دقیق، در صورت خوشایند بودن سفر برای گردشگران ورزشی، این افراد سفیران خوبی برای تبلیغ در کشور خود خواهند بود.

وی برگزاری تور دوچرخه‌سواری آذربایجان را بستر مناسبی برای گسترش و توسعه توریسم ورزشی در آذربایجان‌شرقی دانست و تاکید کرد: حضور نزدیک تعداد زیادی شرکت‌کننده از 14 کشور خارجی و پنج استان داخلی در بیست و هفتمین دوره از این مسابقات، نظیر روند برگزاری همه ساله این رقابت‌ها، ظرفیت خوبی را برای توسعه گردشگری آذربایجان شرقی فراهم می‌کند. 

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول