اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون دفتر مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش:

هوشمندسازی مدارس از نان شب واجب‌تر است

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی دفتر مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر نان شب هم برای خوردن نداشتید مدارس خود را هوشمند کنید که نتیجه آن بسیار مفید است.

هوشمندسازی مدارس از نان شب واجب‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گودرز شاه‌مرادی ظهر امروز در همایشی که به مناسبت افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیرانتفاعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیرانتفاعی قزوین نمادی از فعالیت‌های مدارس غیردولتی است و باید این دستاوردها را به نمایش گذاشت تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدارس غیرانتفاعی برای مسئولان و مردم مشخص شود و استان قزوین در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و بیان توانمندی ایشان در امر تعلیم و تربیت گفت: امیدواریم مجموعه آموزش و پرورش با پیروی از حضرت زهرا (س) بتواند فعالیت‌های پرورشی پویا را طراحی کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: مسئولان در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی باید وارث فعالیت‌های فرهنگی گذشته در آموزش و پرورش کشور باشند، آن را بهبود دهند و در قرار دادن فرهنگ گذشته در مسیر بهتر تلاش کنند.

وی بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی استان قزوین بسیار ارزشمند است و این حرکت بزرگ سبب پیشرفت مدارس استان قزوین می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی باید بتوانند ظرفیت‌های حقیقی خود را بشناسند و آنها را با کم‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه به دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی فعالیت‌های فرهنگی را به چند دسته تقسیم کرد و هنجارها، ارزش‌ها، عقاید، باورها و نمادها را از جمله آنها دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش این است که هم میراث گذشتگان را حفظ کند و هم در حال تحول و نوآوری باشد.

گودرز شاه‌مرادی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش کشور شاهد این است که مدارس غیرانتفاعی قزوین به خوبی مسیر تحول و نوآوری را شروع کرده و در حال پیشرفت است.

معاون پشتیبانی دفتر مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش کشور تأکید کرد: شایسته است نام مدارس غیرانتفاعی یا غیردولتی را به مدارس مردمی تغییر دهیم و هرچه بیشتر در راه گسترش و توسعه این مدارس گام برداریم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بسیار سخت و حساس است، گفت: اینکه امروز بتوانیم از فعالیت‌های مدارس غیرانتفاعی جمع‌بندی مفیدی داشته باشیم، بسیار مشکل است، زیرا حیطه فعالیت آموزشی بسیار گسترده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر به صورت کلی بخواهیم آموزش و پرورش را در تمام جهان ریشه‌یابی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که آموزش و پرورش پیش از انقلاب صنعتی یک نهاد مردمی بود و توسط مردم اداره می‌شد، اما بعد از انقلاب صنعتی دولت‌ها وارد عرصه آموزش و پرورش شدند، زیرا آموزش و پرورش یک موضوع امنیتی و حکومتی است هر چند امروز اکثر کشورهای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که این رسالت مهم باید توسط مردم انجام شود.

وی مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش را در گذشته سلیقه‌محور بودن و بی‌برنامه بودن بیان کرد و افزود: تاکنون آموزش و پرورش از کارهای سلیقه‌ای و بی‌برنامه بسیار ضربه خورده است اما امروز آموزش و پرورش به سمت برنامه‌ریزی‌های دراز مدت حرکت می‌کند.

شاه‌مرادی عنوان کرد: ظرفیت‌های مدارس غیرانتفاعی در امر آموزش و پرورش بسیار زیاد است و مسئولان باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بحث فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش کارهای فراوانی صورت گرفته است و آموزش و پرورش به دنبال تأمین بیشتر فضاهای آموزشی است.

گودرز شاه‌مرادی با تأکید بر اینکه مدارس غیر انتفاعی در کشور از اتحاد و همدلی خوبی برخوردار نیستند و تاکنون نتوانسته‌اند به خوبی فعالیت‌های مفیدشان را انعکاس دهند، تصریح کرد: آموزش و پرورش در سال جاری برنامه‌های زیادی دارد و ایجاد فضاهای آموزشی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

این مقام مسئول گفت: منابع انسانی در آموزش و پرورش بسیار مهم و حساس است مدیران مدارس باید در جذب، نگهداری و آموزش نیروی انسانی بسیار دقت کنند و حقوق نیروی انسانی خود را به صورت کامل پرداخت کنند.

معاون پشتیبانی دفتر مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کشور تأکید کرد: مدارس غیرانتفاعی در جذب نیروی انسانی مدرک‌گرا نباشند و نیروی انسانی کارامد و مفید را از طریق برگزاری آزمون جذب کنند.

وی مدارس غیر انتفاعی را برای کسب موفقیت‌های بیشتر از استفاده از امکانات هوشمند توصیه کرد و افزود: اگر نان شب هم برای خوردن نداشتید مدارس خود را هوشمند کنید که نتیجه آن بسیار مفید است.

شاه‌مرادی در پایان تأکید کرد: استعدادها و توانمندی‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان در استان قزوین بسیار بالا است و مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش باید راه‌های استفاده از این استعدادهای ارزشمند را هموار کنند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول