اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 8 میلیارد ریال صورت می‌گیرد

مدارس استان مرکزی به سوی هوشمندسازی

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از اختصاص هشت میلیارد ریال به منظور هوشمندسازی مدارس استان خبر داد.

مدارس استان مرکزی به سوی هوشمندسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی مدارس در سال جاری با تخصیص 8 میلیارد ریال اعتبار از سرجمع بودجه دستگاه‌های اجرایی 200 کلاس درس تا پایان سال در شهرهای سراسر استان هوشمندسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هوشمندسازی مدارس گامی مؤثر در زمینه تسهیل امر یاددهی و یادگیری است که طی آن دانش‌آموزان در این مدارس نقش یاد دهنده و یادگیرنده را بر عهده دارند.

استاندار مرکزی بیان داشت: مهارت فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی و یادگیری از راهبردها و خط مشی‌های مدارس هوشمند است که با توجه به این هدف اصلی ان‌شاءالله شاهد تحول عظیم در نظام آموزشی کشور خواهیم بود.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه یکی از الزامات اساسی در اجرای این طرح مشارکت دستگاه‌ها است خاطر ‌نشان کرد: در حال حاضر سرعت روند اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس در استان مرکزی مطلوب نیست که می‌طلبد آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌ها این مهم را با شتاب بیشتری اجرایی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز بیان داشت: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده یک‌هزار و 500 مدرسه از دو هزار و 300 مدرسه موجود در این استان از قابلیت لازم برای هوشمندسازی برخوردارند.

سیف‌الله ‌کریم‌زاده گفت: با توجه به سیاست وزارت آموزش و پرورش ظرف پنج سال باید مدارس موجود کشور هوشمندسازی شوند که طی آن هر ساله 20 درصد از مدارس زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی تا پایان سال جاری 312 مدرسه هوشمندسازی می‌شود.

به گفته وی طرح هوشمندسازی مدارس در مراحل نیمه الکترونیکی، تمام الکترونیکی، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هوشمند‌سازی مدارس را یک ضرورت و الزام دانست و اظهار کرد: بر اساس قانون هر کدام از ارگان‌های دولتی موظف هستند یکی از مدارس استان را هوشمند کنند که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

کریم‌زاده افزود: هوشمندسازی مدارس هزینه‌های بسیار سنگین دارد و آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آن برنخواهد آمد از این‌رو نیازمند کمک سایر ارگان‌ها است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول