اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار جدی امام جمعه به مدیران میراث فرهنگی بوشهر؛

بافت قدیم و تاریخی بوشهر در آستانه از بین رفتن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: بافت قدیم و تاریخی بوشهر در آستانه از بین رفتن است و میراث فرهنگی و گردشگری در کلان ایران و استان باید یک تدبیر ویژه‌ای اندیشه کنند.

بافت قدیم و تاریخی بوشهر در آستانه از بین رفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: داریم میراثی که کتاب تاریخی استان بوشهر است را از دست می‌دهیم و باید شورای عالی بازسازی بافت قدیم استان بوشهر هر چه زودتر تشکیل شود.

وی تصریح کرد: بافت قدیم بوشهر یکی از شاهکارهای معماری در عرصه کرانه‌ای در جهان به شمار می‌رود و مناسب‌ترین نقشه مدیریت سازه و استحکام و ارتباط در عرصه معماری را دارد ولی قدر این آثار را نمی‌دانیم و داریم به ارزانی آن‌ها را از دست می‌دهیم.

صفایی‌بوشهری افزود: سال‌ها زحمات بسیاری در عرصه بافت قدیم کشیده شده است و کارهایی انجام گرفته، اما باید برای بافت قدیم یک طراحی جامع بر مبنای خود بافت داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یادآور شد: ماه خرداد همواره در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته به طوری که سوم، چهاردهم و پانزدهم خرداد یادآور رویدادهای بزرگ تاریخی اسلام و ایران بوده است.

وی با اشاره به در پیش بودن 13 رجب اظهار داشت: روز میلاد امیرمؤمنان (ع) منشأ خیرات و برکات جهانی برای اسلام در بر داشته است.

صفایی‌بوشهری با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی (ع) افزود: اقدام نابخردانه و سخیفانه‌ای که برخی در مقام توهین بر آن حضرت برآمدند را محکوم می‎کنیم که آنان دچار عذابی سخت خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‎ریزی بتوانیم افق جدیدی به عنوان نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر طراحی کنیم که بسیاری از موارد آن صورت گرفته است و باید برای ادامه آن راهکارهای ویژه‌ای دیده شده و سریعا باید کارگروه آن ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ‌باید در نخستین فرصت شورای فرهنگ قرآنی استان بوشهر تشکیل و از طریق آن فرهنگ، علم، اخلاق قرآنی در جامعه تزریق شود.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرای طرح پیوست‌نگاری فرهنگی در استان بوشهر گفت: در ضرورت پیوست‌نگاری فرهنگی هیچ شکی نیست و اگر آن را با توسعه صنعت در استان فرهنگ‌سازی نکنیم، فضای جامعه استان با مشکل جدی مواجه خواهد شد که تا الان در این زمینه فعالیت‌های بسیار مناسبی صورت گرفته است.

امام جمعه بوشهر افزود: در زمینه مهندسی فرهنگی عمومی کارهای بسیاری انجام گرفته است، اما باید اول فرهنگ عمومی را به خوبی بشناسیم، ضعف‌ها و نقاط قوت آن را بیابیم و بعد با آشنایی خوب از آن برای حفظ، تعالی، ارتقا و دفاع در برابر آسیب‌ها در سطح فرهنگی استان بوشهر بکوشیم.

وی با اشاره به تعیین روز روحانیت و ولایت‌مداری در استان بوشهر گفت: روز 13 آذر به مناسبت سالروز شهادت شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری روز روحانیت در استان بوشهر نامیده می‌شود و همچنین روز 13 دی نیز به مناسبت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به بوشهر و حضور در بندر دلوار روز ولایت‌مداری مردم استان بوشهر نامگذاری شده است.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان دچار چالش‌هایی هستیم که باید به صورت ریشه‌ای این موضوع بسیار مهم پیگیری شود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول