اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مظاهر هنر اسلامی باید در مرمت آثار تاریخی مشهود باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم مشهود بودن مظاهر هنر اسلامی در مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور به‌ویژه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

مظاهر هنر اسلامی باید در مرمت آثار تاریخی مشهود باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری در دیدار مدیران و کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: تاریخچه هنر اسلامی این کشور باید برای توریست‌ها و جهانگردانی که از استان دیدن می‌کنند به خوبی تبیین شود.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری با تاکید بر اینکه پیشینه و گذشته این سرزمین باید برای مردم تمام کشورها مشخص باشد، افزود: این مظاهر هنر اسلامی باید به‌گونه‌ای در آثار تاریخی نشان داده شود، که غیر مسلمانان و بیگانگان، در ادعاهای واهی، قدمت ایران را به خود نسبت ندهند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مرمت آثار تاریخی، گفت: سرعت عمل این سازمان در مرمت آثار تاریخی به‌ویژه مساجد آذربایجان‌شرقی قابل تقدیر است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز دیگر مانند گذشته نیست که اگر مناره یا گنبدی از مسجدی خراب می‌شد، همانطور به حال خود رها شود، بلکه اکنون شاهد هستیم که حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از فعال‌ترین و پویاترین حوزه‌های این استان و کشور شده است.

آیت‌الله مجتهدشبستری تصریح کرد: آثار و نشانه‌های به‌جا مانده از تاریخ و تمدن پر شکوه ایران و هنرهای معماری ارزشمند اسلامی باید به‌خوبی حفظ و برای استفاده و عبرت‌آموزی آیندگان و نسل‌های بعدی ضبط و نگهداری شود.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول