اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی مرودشت خبر داد

استقبال چشم‌گیر از هفته میراث فرهنگی در مرودشت

خبرگزاری فارس: مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت گفت: به خاطر ویژگی‌های تاریخی این شهرستان در سال جاری نیز با دست پر از هفته میراث فرهنگی استقبال کردیم.

استقبال چشم‌گیر از هفته میراث فرهنگی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، فرهاد کشتکار بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران برنامه‌های انجام گرفته این اداره را در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی تشریح کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای جایگاهی ویژه از لحاظ قابلیت‌های تاریخی و گردشگری است، این اداره هر ساله با دست پر از هفته میراث فرهنگی استقبال می‌کند.

این مسئول افزود: همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در آیینی مزار شهدای گرانقدر شهرستان مرودشت عطرافشانی و گلباران شد که در ادامه این آیین، پرسنل اداره میراث فرهنگی به همراه خانواده‌های شهدا و مردم بر سر مزار شهدا حاضر شدند و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد آن به حق پیوستگان را گرامی داشتند.

کشتکار گفت: در نخستین جمعه بزرگداشت هفته میراث فرهنگی نیز همکاران میراث فرهنگی مرودشت همزمان با دیگر آحاد ملت در نماز پرخیر و برکت جمعه شرکت کردند.

مسئول میراث فرهنگی مرودشت با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های متفاوت و گوناگون از جمله برنامه‌های شاخص این اداره در طول سال است، گفت: در همین راستا نمایشگاه قرآن و میراث فرهنگی همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در مرودشت گشایش یافت که در این نمایشگاه 30 اثر با موضوع آثار باستانی در قرآن کریم به همراه معرفی جاذبه‌های تاریخی شهرستان مرودشت به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: توزیع بروشور و کتاب معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی با عنوان تصویرگران پارسه در تخت جمشید از دیگر برنامه‌های این هفته بود که 100نفر از هنرمندان فارس، با هدف معرفی و آشنایی هرچه بیشتر با میراث کهن کشورمان در این مسابقه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول