اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات استان اردبیل:

سرانه مصرف ماهی در اردبیل بیش از 8 کیلو‌گرم است

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان در استان اردبیل بیش از 8 کیلوگرم است که نشان از رغبت اهالی استان به مصرف گوشت مغذی ماهی است.

سرانه مصرف ماهی در اردبیل بیش از 8 کیلو‌گرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در خلخال اظهار داشت: در یک فرایند مثبت و رو به رشد هم میزان تولید ماهی و هم مصرف آن در استان افزایش یافته به طوری که از سرانه مصرف استانی نیز رقم مصرف آبزیان در استان اردبیل بیشتر است.

وی به ظرفیت و قابلیت‌های منابع آبی مستعد استان در پرورش آبزیان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در بین استان‌های غیر‌ساحلی حایز رتبه سوم کشوری از لحاظ میزان مصرف ماهی و آبزیان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل یادآور شد: با آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب از طریق رسانه‌ها به این هدف مهم دست یافته‌ایم و معتقدیم که مصرف گوشت ماهی در برطرف‌ کردن بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها راهگشا است.

واعظی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل هم اکنون میزان تولید انواع ماهیان و آبزیان بالاتر از برنامه پیش‌بینی شده است به طوری که با اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی انتظار می‌رود اهداف برنامه پنجم ما که رسیدن به مرز تولید دو برابری فعلی است تحقق پیدا کند.

این مسئول از تولید 3 هزار تن انواع ماهی در مزارع و استخرهای پرورش ماهی در استان در یک سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان تولید رشد 50 درصدی داشته و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این میزان تولید به بیش از 5 هزار تن برسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل اردبیل را مستعد برای تولید و پرورش ماهیان سردابی توصیف کرد و بیان داشت: در حال حاضر با تکثیر و تولید 6 میلیون قطعه بچه ماهی در سطح استان نیاز مزارع و استخر‌های پرورش ماهی را از این لحاظ تامین کرده‌ایم.

واعظی به وجود ده‌ها استخر پرورش ماهی در خلخال اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجتمع آبزی‌پروری چم منامن خلخال سالانه 150 تن ماهی گرمابی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی وجود منابع آبی متعدد اعم از سرد و گرم را برای پرورش ماهیان در این منطقه مفید و موثر اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود در این زمینه اهداف متعالی محقق شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل ابراز داشت: برای عملیاتی کردن پروژه چم منامن خلخال در 160 هکتار از اراضی ملی واگذار شده بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، واعظی در پایان سخنان خود از همکاری مناسب فرمانداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تکمیل زیر‌ساخت‌های لازم نظیر راه و برق‌رسانی در این مجموعه قدردانی کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذار این پروژه مدعی است که در کمتر از دو سال بازگشت سرمایه و سود‌آوری مورد نظر انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول