اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

جشنواره ارگ راین در تقویم میراث فرهنگی ثبت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان گفت: جشنواره ملی ارگ راین باید در جشنواره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت شود.

جشنواره ارگ راین در تقویم میراث فرهنگی ثبت شود

بهنام سعیدی امروز در حاشیه بازدید از ارگ راین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تعدادی از مدیران شهرستان کرمان در سفر یک روزه به راین مشکلات این شهرستان را بررسی می‌کنند.

وی پیگیری پیشرفت مصوبات سفرهای گذشته مدیران شهرستان به بخش راین، تصویب طرح‌های جدید و همفکری برای برگزاری جشنواره ملی ارگ راین را از مهم‌ترین اهداف این سفر یک روزه به راین ذکر کرد.

سعیدی بیان داشت: در این سفر یک روزه از ارگ و سد راین و مسیرهای روستایی بازدید به عمل می‌آید و مدیران با مردم تعدادی از روستاهای راین دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش راین ابراز داشت: ارگ راین با یک‌هزار و 600 سال قدمت، میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمندی برای ایران و استان کرمان است.

سعیدی عنوان کرد: راین دارای آب و هوای مطلوبی است و انواع محصولات کشاورزی در این منطقه کشت و برداشت می‌شود.

وی وجود مقبره امامزادگان، کوه هزار، آبشار راین و انواع صنایع دستی از جمله چاقوسازی، پته‌دوزی، معرق و مشبک را از دیگر ظرفیت‌های بخش راین برشمرد.

سعیدی معرفی ارگ تاریخی و ظرفیت‌های راین به مردم ایران و جهان را ضروری دانست و افزود: برگزاری جشنواره ملی ارگ راین در این زمینه مؤثر است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره کلوت‌های شهداد با حضور بیش از 50 هزار گردشگر تجربه مناسبی برای مدیران شهرستان کرمان بود، ابراز داشت: با توجه به آمادگی مردم و مسئولان راین یکی از بهترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در این بخش برگزار می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه جشنواره ملی ارگ راین باید به صورت سالانه برگزار شود، گفت: این جشنواره باید در تقویم میراث فرهنگی ثبت شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ملی ارگ راین موجب حضور گردشگران داخلی و خارجی در راین می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول