اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش‌ها به پیروزی نامزد اسلامگراها در مصر؛

حماس: پیروزی "محمد مرسی" شکستی برای طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران حماس اعلام کرد که پیروزی نامزد اسلامگراها در انتخابات ریاست جمهوری مصر شکستی برای طرح عادی سازی روابط با اسرائیل به شمار می‌آید.

حماس: پیروزی "محمد مرسی" شکستی برای طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "محمود الزهار" از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اعلام کرد که پیروزی "محمد مرسی" نامزد گروه اخوان‌السلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر "لحظه‌ای تاریخی و پیروزی بزرگی" است.

وی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: این لحظه‌ای تاریخی بوده و مرحله تاریخی جدید در تاریخ مصر به شمار می‌آید که 40 سال گذشته را تصحیح می‌کند. این شکستی برای برنامه عادی سازی روابط با اسرائیل و برنامه همکاری امنیتی با دشمن و فروش سرنوشت مصر به دشمن است.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از شمارش آرا مشخص شد که "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرا 51.7درصد آرا و "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک48.3 درصد آرا را کسب کرده‌اند تا به این ترتیب مرسی اولین رئیس جمهور اسلامگرا پس از دوره مبارک باشد.براساس این گزارش تعداد آرای صحیح 25میلیون و 577هزار و 511 رأی بوده که محمد مرسی 13 میلیون و 230 هزار و 131 رأی را از آن خود کرد.احمد شفیق نخست وزیر مبارک 12 میلیون و 347 هزار و 380 رأی کسب کرد.

همچنین میزان مشارکت مردم در این انتخابات 51.85درصد  و تعداد آرای باطله 843252 رأی اعلام شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول