اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه خبر داد

آغاز مرمت 6 بنای تاریخی در مراغه

خبرگزاری فارس: معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه از آغاز مرمت شش بنای تاریخی در این شهرستان خبر داد.

آغاز مرمت 6 بنای تاریخی در مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، منصور صادقی‌اصل بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری مراغه افزود: مرمت بناهای تاریخی مسجد سفید، حمام تاریخی حاجی غفار، پوشش معبد باستانی مهر، ساماندهی رصدخانه و مجموعه شدادیه با 21 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی در ادامه از ایجاد کمپینگ گردشگری در سه نقطه گردشگری مراغه خبر داد و اظهار کرد: کمپینگ گردشگری  غار هامپول، سد علویان و امسال با 6 میلیارد و 800 میلیون به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه، از آغاز ساخت ترمینال مسافربری مدرن مراغه در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع خبر داد و افزود: اعتبار این طرح در سال‌جاری 20 میلیارد ریال است.

صادقی‌اصل با بیان اینکه سفرهای تابستانی در استان و کشور آغاز شده، از آمادگی کامل شهرستان برای استقبال از گردشگران تابستانی خبر داد.

وی تصریح کرد: باغ‌شهر مراغه با قرار گرفتن در دامنه جنوبی کوه سهند و با برخورداری از مناظر طبیعی و آثار غنی تاریخی و دیدنی خاطره‌ای شیرین برای گردشگران فراهم می‌کند.

صادقی‌اصل تصریح کرد: این شهرستان علاوه بر جاذبه‌های بکر طبیعی دارای حدود 300 اثر تاریخی و تپه‌های باستانی به یادگار مانده از دوران تمدن پیش و بعد از اسلام است که آماده پذیرایی از میهمانان تابستانی است.

وی تصریح کرد: مراغه یکی از مراکز مهم تهیه و صدور خشکبار به حساب می‌آید و از چشمه‌های معدنی معروف اطراف شهر مراغه می‌توان به شورسو، گشایش، ایستی‌بلاغ، قره‌ پالچیق و ساری‌سو اشاره کرد و از بناهای تاریخی و قدیمی آن گنبد سرخ، گنبد مدور، گنبد غفاریه و گنبد کبود را می‌توان برشمرد.

فرماندار ویژه مراغه در ادامه گفت: در دوره هلاکوخان و در زمانی که مراغه به عنوان پایتخت برگزیده شده بود با تقاضا و تشویق خواجه نصیرالدین طوسی معتبرترین مرکز علمی جهان یعنی رصدخانه مراغه در یکی از تپه‌های شمال غربی مراغه ایجاد شد که قبل از ویرانی یکی از بزرگ‌ترین مراکز پژوهشی و نجومی زمان خود در جهان بود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول