اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تحقق اعتبار 600 میلیارد تومانی

نخستین قطار‌های شهری در شمال شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورتی که 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای متروی اصفهان تحقق پیدا کند تا پایان امسال نخستین قطار‌های شهری در شمال شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

نخستین قطار‌های شهری در شمال شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تحقق وعده‌های شورای شهر اصفهان برای راه‌اندازی مترو تا پایان سال جاری بر مبنای تخصیص تمام اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه است.

 

توانمندی شوراهای اسلامی شهرها به اثبات رسیده است

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد شورا‌های اسلامی شهرها در کشور، بسیاری از مباحث و مشکلات شهری پیگیری می‌شود و سیستم اجرایی شهرداری مدیریت می‌شود، اضافه کرد: اعضای شورا با بررسی مباحث شهری در جلسات، شهر یک میلیون و 700 هزار نفری اصفهان را مدیریت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در مرحله آتی فعالیت شورا‌ها نیز اعضای شورای شهر اصفهان به 21 نفر ارتقا می‌یابند، تصریح کرد: با ورود اعضای جدید به سیستم شورا، جلسات پارلمانی شورا به صورت قوی‌تر و با پشتوانه مردمی بیشتری مباحث شهری را دنبال می‌کنند.

 

راه‌اندازی مترو 600 میلیارد تومان پول نیاز دارد

وی با اشاره به اینکه تونل شرقی متروی اصفهان به اتمام رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر شهر در شرایطی قرار دارد که باید واگن‌های متروی اصفهان خریداری شود و راه‌اندازی متروی اصفهان به اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد.

حاج رسولی‌ها وجود حداقل 600 میلیارد تومان اعتبار را برای راه‌اندازی متروی اصفهان ضروری دانست و تاکید کرد: متروی اصفهان جزو پروژه‌های مهر ماندگار است و 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت باید برای راه‌اندازی متروی اصفهان فروخته شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سالانه مترو نیز 100 میلیارد تومان است که این بودجه نیز باید تخصیص پیدا کند، افزود: همچنین نمایندگان مجلس باید سهم اصفهان را از محل اختصاص دو میلیارد دلار به متروی کلان‌شهرها پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورتی که 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای متروی اصفهان تحقق پیدا کند تا پایان سال جاری نخستین قطار‌های شهری در شمال شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

وی با درخواست از مردم درباره اینکه پس از اطلاع از زمان فروش اوراق مشارکت برای مترو نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اظهار کرد: تاکنون هنوز هیچ درصدی از این اعتبارات برای راه‌اندازی متروی اصفهان پرداخت نشده است.

 

تکریم ارباب رجوع به خوبی در شهرداری اعمال می‌شود

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری‌های مناطق چهارده‌گانه اصفهان به تکریم ارباب رجوع به صورت جدی توجه می‌کنند، ادامه داد: مردم از سرمایه‌های شهر هستند و مسئولان شهری باید اقدامات خود را در راستای تکریم بهتر ارباب رجوع در شهرداری‌ها و سازمان‌های اجرایی افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر یک پارلمان و یک رکن از تشکیلات اجرایی استان است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس، دولت، قوه قضائیه و شورا‌ها باید به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه رسیدگی کنند.

 

حقوق قانونی اصفهان از سوی دولت پرداخت نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بودجه اصفهان پرداخت نشده و کارشناسان استانداری اصفهان باید با مراجعه به مناطق حاشیه‌ای شهر از مشکلات موجود در این مناطق مطلع شوند، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته حق قانونی اصفهان داده نشده است و کمبود‌های بسیاری در مناطق حاشیه‌ای شهر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از مناطق حاشیه‌ای اصفهان از مناطق محروم شهر هستند، تاکید کرد: حقوق حقه اصفهان و اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی وضعیت مناطق حاشیه‌ای باید به صورت کامل به این شهر پرداخت شود.

 

پالایشگاه زمین‌های فضای سبز اصفهان را تصاحب کرده است

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه اصفهان از نظر مالیاتی بیشترین درآمد را به خزانه کشور واریز می‌کند، افزود: ستاد ویژه‌ای باید آلاینده‌های موجود در اصفهان را ساماندهی کند و در حال حاضر 200 هکتار از فضای موجود در اصفهان که باید برای توسعه فضای سبز اختصاص داده شود به پالایشگاه اصفهان اختصاص داده شده است.

وی گفت: اصفهان از نیروی انسانی توانمند و امکانات بسیاری برخوردار است و توسعه صنعت در اصفهان با بهره‌وری چندین برابری مواجه می‌شود.

 

شهرداری پارسال 3 هزار میلیار تومان در شهر هزینه کرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همچنین مقرر شده بود که بیمه‌های اجتماعی در سال جاری دو برابر افزایش یابد، اظهار کرد: فعالیت‌های شهرداری اصفهان در سال گذشته با بودجه‌های نقدی، غیر نقدی و سرمایه‌گذاری‌های خود سه هزار میلیارد تومان در اصفهان هزینه در بر داشته است.

 

اصفهان نیازی به صنایع جدید ندارد

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و ساماندهی وضعیت بیکاری جوانان از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: اصفهان به صنایع جدیدی نیاز ندارد، بلکه مدیریت استان باید با استفاده از راهکار‌های مناسب از تعطیل شدن واحد‌های صنعتی موجود جلوگیری کند.

حاج رسولی‌ها حفظ صنایع فعلی موجود در استان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: اصفهان نیازی به توسعه زمین‌های کشاورزی ندارد، بلکه باید زمین‌های کشاورزی موجود در استان حفظ و احیا شوند و فعالیت جدیدی نباید در استان صورت بگیرد و طرح‌های نیمه کاره باید به سرانجام برسند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول