اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان خبر داد

فعالیت 88 آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان از فعالیت 88 آموزشگاه آزاد و 18 مرکز فنی‌وحرفه‌ای در این استان خبر داد.

فعالیت 88 آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان اظهار کرد: تربیت نیروی کار ماهر، نیمه‌ماهر و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل از اولویت‌های آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای است.

وی با اشاره به فعالیت 18 مرکز ثابت آموزش فنی‌وحرفه‌ای و 88 آموزشگاه فعال آزاد در این استان، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در مراکز جوار دانشگاهی، روستاها، پادگان‌های نظامی، زندان‌ها و ندامتگاه‌ها از جمله فعالیت‌های اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای در سطح استان است.

به گفته مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان، جوشکاری، برق صنعتی، اتومکانیک، برق خودرو، رایانه و غیره از جمله حرفه‌هایی است که در قالب برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مرکز آموزش شهید ورمقانی به مهارت‌جویان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تبیین ضرورت جایگاه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، دوره 30 ساعته آموزش برق خودرو برای همکاران دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان همچنین از تدوین سند توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در این استان خبر داد و افزود: هدفمند کردن ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با توجه به نیاز استان از مهم‌ترین اهداف تدوین این سند است.

احمدی در ادامه از اجرای طرح مهارتی مهندسین فردا در کردستان خبر داد و گفت: این طرح تابستان امسال برای نخستین بار به صورت آزمایشی در استان اجرا می‌شود.

وی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان حامی و پشتوانه تولیدات ملی نام برد و گفت: ارتقای این آموزش‌ها بدون شک موجب تقویت و ارتقای تولیدات ملی می‌شود.

گفتنی است، اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌ها نیز در این جلسه ضمن بیان دیدگاه‌های خود بر تقویت همکاری و تعامل بیشتر به منظور دستیابی به اهداف و ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان تاکید کردند.

بررسی زمینه‌های همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های تابعه وزارت کار در کردستان، ارائه گزارش مصوبات نشست‌های پیشین و بازدید اعضای شورا از مرکز آموزش شهید ورمقانی از جمله دستور کار جلسه مدیران دستگاه‌های تابعه در این نشست بود.

انتهای پیام/صا20ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول