سید یدالله افضلی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ظهور اقتصاد دانشمحور در کشورهای صنعتی در دهههای اخیر نشان داده که سرمایه انسانی نقش محوری در توفیق این کشورها داشته است.
14 آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای گچساران غیرفعال است
وی بیان داشت: آموزشها و مهارتهای ارائه شده در مراکز فنی و حرفهای عامل مهم و مؤثری در ارتقای سطح کیفی کار، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در جامعه است.
افضلی با اشاره به اینکه در گچساران 46 آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای وجود دارد، تصریح کرد: 14 آموزشگاه آزاد غیرفعال بوده و 32 آموزشگاه به صورت فعال به ارائه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای به کارآموزان میپردازد.
رئیس مرکز فنی و حرفهای گچساران گفت: فراگیری فن و حرفه برای تمامی اقشار، امکانات و سرمایهگذاری وسیعی را میطلبد که امکان تأمین آن از مجراهای دولتی مقدور نیست.
افضلی افزود: به استناد تبصره ماده 111 قانون کار و در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و آئیننامه تشکیل و اداره آموزشگاههای آزاد فنی و حرفهای مصوب هیئت وزیران با جلب رضایت بخش خصوصی در این حوزه آموزشهای مهارتی توسط این بخش ارائه میشود.
وی بیان داشت: میزان تعهدات آموزشگاههای آزاد گچساران در سال گذشته 748 هزار و 800 نفرساعت بوده که حدود 720 هزار نفرساعت محقق شد.
افضلی با بیان اینکه در سال 90 تعهدات آموزشگاههای آزاد گچساران 4 هزار و 288 نفر دوره بوده، ادامه داد: این آموزشگاهها افزون بر 4 هزار و 521 نفر دوره عملکرد آموزشی داشتهاند.
تقویت آموزشگاههای آزاد فنی و حرفهای در دستور کار قرار دارد
وی با تشریح برنامههای آموزشی آموزشگاههای آزاد گچساران در سال 91 ابراز داشت: تعهدات آموزشگاهها در سه ماهه نخست امسال 188 هزار نفرساعت و یکهزار نفر دوره بوده که افزون بر 176 هزار و 45 نفرساعت و 531 نفر دوره محقق شده است.
رئیس مرکز فنی و حرفهای گچساران با تأکید بر لزوم تقویت آموزشگاههای آزاد فنی و حرفهای عنوان داشت: به منظور توسعه و گسترش آموزشهای فنی و حرفهای و ایجاد شرایط لازم برای همه اقشار مردم برای یادگیری مهارتها، افزایش و ارتقای عملکرد آموزشگاههای آزاد امری لازم و ضروری است.
افضلی تصریح کرد: تغییر مستمر شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی جهان باعث شده که دیدگاهها و رویکردهای مرتبط با نظام آموزشی تغییر یابد.
وی آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار، تدوین و اجرای یک نظام ملی، برخورداری از یک چارچوب کیفی و مشتریمداری را از شاخصهای برجسته نظام آموزش فنی و حرفهای دانست.
انتهای پیام/صا20/چ3000