اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گچساران:

گچساران 32 آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: فعالیت افزون بر 32 آموزشگاه آزاد سبب ایجاد تحول و توسعه آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در این شهرستان شده است.

گچساران 32 آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای دارد

سید یدالله افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ظهور اقتصاد دانش‌محور در کشورهای صنعتی در دهه‌های اخیر نشان داده که سرمایه انسانی نقش محوری در توفیق این کشورها داشته است.

14 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای گچساران غیرفعال است

وی بیان داشت: آموزش‌ها و مهارت‌های ارائه شده در مراکز فنی و حرفه‌ای عامل مهم و مؤثری در ارتقای سطح کیفی کار، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در جامعه است.

افضلی با اشاره به اینکه در گچساران 46 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: 14 آموزشگاه آزاد غیرفعال بوده و 32 آموزشگاه به صورت فعال به ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به کارآموزان می‌پردازد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: فراگیری فن و حرفه برای تمامی اقشار، امکانات و سرمایه‌گذاری وسیعی را می‌طلبد که امکان تأمین آن از مجراهای دولتی مقدور نیست.

افضلی افزود: به استناد تبصره ماده 111 قانون کار و در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و آئین‌نامه تشکیل و اداره آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مصوب هیئت وزیران با جلب رضایت بخش خصوصی در این حوزه آموزش‌های مهارتی توسط این بخش ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: میزان تعهدات آموزشگاه‌های آزاد گچساران در سال گذشته 748 هزار و 800 نفرساعت بوده که حدود 720 هزار نفرساعت محقق شد.

افضلی با بیان اینکه در سال 90 تعهدات آموزشگاه‌‌های آزاد گچساران 4 هزار و 288 نفر دوره بوده، ادامه داد: این آموزشگاه‌ها افزون بر 4 هزار و 521 نفر دوره عملکرد آموزشی داشته‌اند.

تقویت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد

وی با تشریح برنامه‌های آموزشی آموزشگاه‌های آزاد گچساران در سال 91 ابراز داشت: تعهدات آموزشگاه‌ها در سه ماهه نخست امسال 188 هزار نفرساعت و یک‌هزار نفر دوره بوده که افزون بر 176 هزار و 45 نفرساعت و 531 نفر دوره محقق شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با تأکید بر لزوم تقویت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای عنوان داشت: به منظور توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد شرایط لازم برای همه اقشار مردم برای یادگیری مهارت‌ها، افزایش و ارتقای عملکرد آموزشگاه‌های آزاد امری لازم و ضروری است.

افضلی تصریح کرد: تغییر مستمر شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی جهان باعث شده که دیدگاه‌ها و رویکردهای مرتبط با نظام آموزشی تغییر یابد.

وی آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار، تدوین و اجرای یک نظام ملی، برخورداری از یک چارچوب کیفی و مشتری‌مداری را از شاخص‌های برجسته نظام آموزش فنی و حرفه‌ای دانست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول