اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبیک خبر داد

جمع‌آوری 35 پرونده از اسناد شهدای آبیک

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک از جمع‌آوری 35 پرونده از اسناد و مدارک شهدای این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 35 پرونده از اسناد شهدای آبیک

رضا اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک از آغاز گردآوری 35 پرونده از اسناد و مدارک شهدای شهر خاکعلی خبر داد و گفت: 20 تیم شناسایی سه الی چهار نفره برای گردآوری اسناد و مدارک شهدا مشخص شده‌اند که از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت گردآوری اسناد و مدارک شهدا افزود: پدران و مادران خانوده‌های شهدا برکت نظام اسلامی هستند، ولی تا ابد نمی‌توانیم از وجودشان استفاده کنیم، لذا گردآوری آثار، اسناد و مدارک شهدا که به فرمایش مقام معظم رهبری همچون گنج در سینه‌های والدینشان وجود دارد ضروری است و باید استخراج شود وگرنه خدای نکرده به فراموشی سپرده می‌شوند.

این مسئول با تأکید بر عزم جدی مسئولان برای پیشبرد اهداف ستاد یادواره شهدا به‌ویژه آثار و اسناد شهدای شهرستان ادامه داد: تیم‌های تعیین شده با ارائه آمار تفکیک شده شهدای شهر و روستا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به گردآوری اسناد و مدارک شهدا می‌پردازند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبیک بر تشکیل ستاد یادواره شهدا از سوی بخشداران بخش مرکزی و بشاریات تأکید کرد و گفت: با تحقق این امر بخشداران به طور مستقیم و با مساعدت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک به گردآوری آثار، اسناد و مدارک شهدای این بخش‌ها می‌پردازند.

اسفندیاری ادامه داد: اگر شهدایی که وجود مبارکشان در شهرستان آبیک است، ولی خانواده‌هایشان خارج از استان و شهرستان ساکن باشند، تیم‌هایی برای گردآوری آثار شهدا اعزام و اقدام خواهند کرد.

وی بر تأمین امکانات خودرویی و تجهیزاتی از قبیل ریکوردر و دوربین فیلمبرداری برای تسریع در امر گردآوری اسناد، آثار و مدارک شهدای شهرستان آبیک از سوی مسئولان تأکید کرد و افزود: با گردآوری اسناد، مدارک و آثار شهدا و تدوین و نشر آن‌ها به عنوان سند و کتاب شهدا، در آینده نه چندان دور برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام اسلامی رقم می‌خورد که مایه مباهات و افتخار است.

این مسئول اذعان کرد: مسئولان باید برای تسریع در گردآوری اسناد و مدارک شهدا با دل و جان و آن‌گونه که در شأن شهداست و ارادت داشته گام بردارند که علاوه بر اجر دنیوی، ره‌توشه خوبی برای آخرت ذخیره می شود.

گفتنی است، شهرستان آبیک 240 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول