اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چایپاره خبر داد

بهره‌برداری از 4 طرح گاز روستایی در چایپاره

خبرگزاری فارس: فرماندار چایپاره گفت: چهار طرح گاز روستایی در ماه جاری با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 4 طرح گاز روستایی در چایپاره

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مجید هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: این طرح‌های گازرسانی در روستاهای بسطام، مارقشه، کسیان، چومران به اجرا درآمد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها 550 خانوار با بیش از 2 هزار نفر جمعیت از نعمت گاز بهره‌‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در مجموع بیش از 17 کیلومتر شبکه توزیع و انتقال گاز دارند به طوری که برای به مرحله بهره‌برداری رسیدن آنها 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.

هاشمی همچنین به بهره‌برداری از هشت طرح میدان روباز والیبال اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها از جمله طرح‌هایی قلمداد می‌شوند که بهره‌برداری شده و در چایپاره مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا در مناطق روستایی ساخته شده‌اند که میدان ورزشی ندارند.

فرماندار چایپاره اظهار داشت: این میدان‌های روباز حدود 2 هزار و 880 مترمربع مساحت دارند که برای آماده‌کردن آنها، در مجموع 650 میلیون ریال از اعتبارات اداره ورزش و جوانان هزینه شده است.

وی به بهره‌برداری از دو دیوار ساحلی در روستاهای قنات میرزاجلیل و خانقاه اشاره کرد و گفت: دیوار ساحلی قنات میرزا جلیل با 290 متر طول و دیوار ساحلی روستای خانقاه با 480 متر طول احداث شدند که برای افتتاح آنها در مجموع 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان هزینه شده و با تلاش مسئولان بنیاد مسکن چایپاره احداث شدند.

هاشمی اضافه کرد: با افتتاح این دو دیوار ساحلی 450 خانوار و 2 هزار نفر از جمعیت این دو روستا در مقابل سیل ایمن شدند.

وی ادامه داد: در این ماه پروژه تعمیر و بازسازی شبکه آبرسانی روستاهای اله‌وردی کندی و بیگ‌درویش در مجموع با بیش از شش کیلومتر شبکه توزیع و یک کیلومتر خط انتقال و صرف 3 میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد و بهره‌برداری شبکه تعمیر و بازسازی شده روستای خانقاه با هفت و نیم کیلومتر خط انتقال و توزیع با صرف یک میلیارد ریال از دیگر اتفاق‌های فرخنده ماه جاری است.

فرماندار چایپاره با اظهار به اینکه دو طرح آبیاری قطره‌ای نیز بهره‌برداری شد، بیان داشت: این دو طرح توسط اداره جهاد کشاورزی چایپاره آماده شده بود که در مجموع با 12 و نیم کیلومتر طول و با صرف 950 میلیون ریال اعتبار به مرحله بهره‌برداری رسیدند و در مجموع 13 هکتار از اراضی کشاورزی زیرپوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول