اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

ورزش‌های بومی ساماندهی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش‌های بومی و سنتی باید ساماندهی شود تا شاهد پیشرفت در این بخش باشیم.

ورزش‌های بومی ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی شرق کشور در روستای بورنگ از توابع شهرستان درمیان، گفت: ورزش در کشور ما سابقه‌ای به بلندای تاریخ داشته و نسبت به سایر کشورهای دنیا حتی یونان باستان نیز از سابقه تاریخی بیشتری برخوردار است.

وی تیراندازی، اسب‌دوانی، پرتاب نیزه و شنا را از ورزش‌های ایران باستان دانست و با بیان اینکه بسیاری از این رشته‌ها در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: ورزش‌های بومی و محلی هویت فرهنگی ما را تشکیل می‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی ایران اسلامی را کشوری فرهنگی دانست و ادامه داد: مزیت اصلی کشور ما فرهنگ آن است که ریشه در قرآن، وحی و تعالیم حیات‌بخش اسلامی دارد و ایران همواره به عنوان لولای فرهنگی در دنیا مورد توجه بوده است.

رشید خاطرنشان کرد: در ورزش‌‌های ما روحیه ادب، گذشت، ایثار، جوانمردی، فتوت و سپاسگزاری موج می‌زند و این خصوصیت در ورزش‌های بومی و سنتی ما پررنگ‌تر بوده و سرشار از ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

وی رقص‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی را نمادهای فرهنگی ایران دانست و ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط باید در راستای ساماندهی، ماندگاری و احیای این ورزش‌ها تلاش و برنامه‌ریزی جدی داشته باشند تا این نمادها ماندگار شده و فراموش نشوند.

استاندار خراسان جنوبی توسعه ورزش‌های قهرمانی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: پرداختن به ورزش‌های بومی و محلی به معنای نادیده گرفتن ورزش‌های قهرمانی نیست بلکه باید در کنار توسعه ورزش‌های قهرمانی به احیا و ساماندهی ورزش‌های بومی و محلی نیز توجه شود تا بتوان آنها را به عنوان نمادهای فرهنگی گذشته به نسل جدید ارائه کرد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول