اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان اعلام کرد

ارسال 118 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر کردی رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال 118 اثر ادبی به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر کردی رضوی خبر داد.

ارسال 118 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر کردی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: برای نخستین بار در ایران اسلامی و حتی جهان نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی برای شناسایی و معرفی آثار فاخر ادبی شعرای کرد مسلمان در داخل و خارج کشور و ارادت ویژه آنان به امام رضا(ع) و خاندان رسول‌الله(ص) در سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: این جشنواره همزمان با دهه فرهنگ رضوی و در مهر ماه سال‌جاری برای نخستین بار در کردستان برگزار می‌شود و امید است با توجه به خلق آثار متعدد کردی در این خصوص شاهد حضور و استقبال گسترده شعرای کرد زبان مناطق مختلف ایران اسلامی و کشورهای همسایه باشیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش ملی در قالب شعر کردی رضوی، سروده‌های رضوی شعرا و ادبای کرد ساکن کشور، در بخش بین‌المللی سروده‌های نبوی و رضوی شعرا و ادبای کرد ساکن در نقاط مختلف جهان و در بخش دل‌نوشته و قطعات ادبی آثاری که در قالب دل‌نوشته یا قطعه ادبی به زبان کردی در وصف امام رضا(ع) خلق شده‌اند، شرکت خواهد داشت.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: در بخش چهارم این جشنواره نیز از هنرمندان، شعرا، نویسندگان و ادبای کرد زبان که آثار مکتوب و فاخری را در پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسانده اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه و معصومین و جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: تعامل شعرا و فعالان فرهنگی، ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، تقویت همبستگی و وحدت اسلامی، هم‌افزایی بصیرت فرهنگی و نشر بیداری اسلامی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و بها دادن به جایگاه زبان و ادبیات کردی از جمله دیگر اهداف جشنواره شعر کردی رضوی است.

میمنت‌آبادی افزود: با پایان مهلت رسال آثار به دبیرخانه جشنواره بیش از 118 اثر از 31 استان کشور دریافت شد که 15 اثر مربوط به بخش بین‌الملل و 22 اثر نیز دل‌نوشته است و در مجموع استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی و تهران دارای بیشترین اثر در این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌شود آثار برگزیده جشنواره برای استفاده عموم مردم در قالب کتابچه‌ای منتشر شود.

عضویت 2500 فعال قرآنی در 7 مؤسسه قرآنی کردستان

میمنت‌آبادی افزود: با هماهنگی دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور خوشبختانه دفتر نمایندگی این مرکز در استان کردستان فعال شده و هم‌اکنون هفت مؤسسه قرآنی به صورت رسمی در استان فعال هستند.

وی گفت: در مجموع این هفت مؤسسه به بیش از 2 هزار و 500 فعال قرآنی در سطح شهرستان‌های مختلف استان ارائه خدمات قرآنی می‌کنند و با توجه به ارسال 17 پرونده جدید برای ایجاد مؤسسات قرآنی به دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کریم کشور، در آینده نزدیک با فعال شدن این مؤسسات شاهد رشد 250 درصدی تعداد مؤسسات قرآنی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: این مؤسسات قرآنی در مجموع 20 دوره آموزشی در طول سال برای قرآن‌آموزان برگزار خواهند کرد و برای مربیان قرآنی استان نیز دوره‌های تخصصی در حوزه‌های مقابله با جنگ نرم، اندیشه مطهر و بازآموزی دوره‌های آموزشی ارتقای سطح مربیان نیز برگزار می‌شود.

میمنت‌آبادی از بهره‌مندی 120 نفر از فعالان قرآنی استان کردستان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: همه فعالان قرآنی استان در چهار بخش آموزش، تبلیغ و ترویج، پژوهش و هنرهای قرآنی می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

وی همچنین از برگزاری آزمون جامع حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت همزمان در نقاط مختلف کردستان و همگام با سراسر کشور خبر داد و افزود: این آزمون جامع 28 مهر ماه به صورت همزمان در همه شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد لذا علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت آزمون قرآنی کشور تا دوم مهر ماه اقدام به نام‌نویسی کنند‌.

میمنت‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ 3 جزء، 5 جزء، 10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم و رشته مفاهیم و ترجمه آیات قرآنی از جمله رشته‌های این آزمون بزرگ است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول