اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

همایش «مهر ایران مرهم آذربایجان» موجب هم‌افزایی در بازسازی مناطق زلزله‌زده می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: همایش ملی «مهر ایران، مرهم آذربایجان» می‌تواند بستری مناسب برای هم‌افزایی نیروهای مردمی برای بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی باشد.

همایش «مهر ایران مرهم آذربایجان» موجب هم‌افزایی در بازسازی مناطق زلزله‌زده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،‌ محمد اسماعیل سعیدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وسعت خرابی‌ها و نیاز به کمک‌رسانی، کارشناسی مداوم به مردم منطقه زلزله‌زده باید نقش فعال و پررنگ‌تری داشته باشد.

وی اضافه کرد: نقش فعال مردم در امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان اعتماد‌سازی و حضور گسترده‌تر مردم در این عرصه را به همراه خواهد آورد.

سعیدی خاطرنشان کرد: باید از هم‌اکنون برای گروه‌های مرجع شرکت‌کننده در این همایش ملی‌ برنامه‌ریزی شود تا بتوان بیشترین بهره را از برگزاری چنین همایش بزرگی برد.

وی ادامه داد: ارائه برنامه و تعیین نقش اجرایی برای بازسازی باعث می‌شود تا از تمامی ظرفیت‌ها و توانایی‌های هر فرد و نهاد شرکت‌کننده در این همایش استفاده شود.

سعیدی افزود: افزایش رایزنی‌های مردم، خیّرین و نهادهای مختلف برای حضور پررنگ و قوی‌تر در این همایش از آثار و برکات این همایش می‌تواند باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید منتظر باشیم که تنها در روز همایش مردم اقدام به کمک‌رسانی کنند، گفت: از هم‌اکنون باید گروه‌های مرجع و مردم را با موضوع کمک‌رسانی موثر و پایدار آشنا و آگاه کرد.

سعیدی با اشاره به نزدیکی فصل سرما و لزوم ایجاد سرپناه دائمی برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: فرآیند آواربرداری این مناطق باید در دو هفته نخست وقوع زلزله تمام می‌شد که متاسفانه هنوز این روند به پایان نرسیده و باید در این خصوص اقدامات سریع‌تری انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به فرصت کم باقی مانده تا فصل سرما هم‌اکنون در دقیقه 90 کمک‌رسانی به مردم قرار داریم و نباید تنها بر فعالیت بنیاد مسکن در این خصوص تمرکز کرد.

سعیدی ابراز کرد: اگر تصور کنیم که مردم تنها کمک‌های نقدی کرده و در کارهای بازسازی مشارکت نداشته باشند نمی‌توان انتظار استقبال با شکوه و خیل عظیم مردم برای کمک‌رسانی را داشت.

همایش «مهر ایران،‌ مرهم آذربایجان» از سوی ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی بیست و پنجم شهریورماه جاری در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت‌نام و کمک‌رسانی می‌توانند از طریق سایتwww.bazsazi-as.ir و سامانه پیام کوتاه 30008737 و   یا شماره تلفن 5575090-0411 ثبت‌نام به عمل آورند.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول