اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه اردبیل:

120 بسیجی عازم مناطق زلزله‌زده شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه اردبیل گفت: 120 بسیجی با هدف کمک به زلزله‌زدگان سه شهر آذربایجان‌شرقی در یک ماه گذشته به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

120 بسیجی عازم مناطق زلزله‌زده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی تیموری در مراسم اختتامیه رزمایش «لبیک یا علی» در اردبیل اظهار داشت:‌ براساس مأموریت سپاه حضرت عباس (ع) بسیجیان شهرستان اردبیل نیز با استعداد سه هزار نفر در قالب دسته‌های واکنش سریع بیت‌المقدس گردان امام حسین (ع) و عاشورای پایگاه‌محور در رزمایش «لبیک یا علی» که با دو هدف امداد و نجات و دفاع از کوی و برزن انجام می‌شود، حضور یافتند.

وی با اشاره به حضور پرصلابت بسیجیان در 34 سال گذشته در دفاع از انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز بسیجیان ما در دفاع از اسلام و عنصر اصلی ولایت فقیه جان فدا می‌کنند و با خنثی کردن توطئه دشمنان به اقتدار و صلابت انقلاب اسلامی کمک می‌کنند.

تیموری با یادآوری اینکه رزمایش «لبیک یا علی» با دو مأموریت دفاع از کوی و برزن در منطقه پیله‌سحران اردبیل برگزار شد، خاطر نشان کرد: دومین مأموریت ما در این رزمایش عملیات امداد و نجات بود که به خوبی اجرایی شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه 30 مورد بلایای طبیعی در استان اردبیل رخ می‌دهد و این استان در کمربند زلزله قرار دارد ما با تمرین امداد و نجات برای حادثه‌دیدگان زلزله و سیل سعی کردیم توان خودمان را مورد محک و ارزیابی قرار دهیم.

وی بیان کرد: با انجام زلزله فرضی 6.2 دهم ریشتری در منطقه حمیدآباد سعی کردیم هم امداد موقت و هم اسکان اضطراری را تمرین کنیم تا بسیجیان بتوانند عملاً در این حوزه ورود پیدا کرده و تمرینات را با راهبرد جدید انجام دهند.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه اردبیل به زلزله اخیر در آذربایجان‌شرقی و حضور 20 گردان از سپاه عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: ما نیز برای کاستن از آسیب‌های این پدیده طبیعی بیش از 120 بسیجی فعال را به منطقه اعزام کردیم و هم اکنون نیز آنها با حضور در منطقه به یاری هموطنانمان شتافتند.

تیموری در ادامه سخنان خود یادآور شد: از ابتدای تشکیل بسیج مستضعفان امام راحل رویکرد فرهنگی را نیز برای آن تعریف و تبیین کرده بود که بعد از دوران جنگ بسیجیان ما در این سنگر نیز موفق شدند توان خود را به نمایش بگذارند.

وی یکی از این فعالیت‌ها را با رویکرد فرهنگی تشکیل حلقه‌های تربیتی صالحین اعلام کرد و گفت: ‌در این شجره طیبه سعی می‌شود گروه‌ها و سرگروه‌ها و همچنین مربیان آموزش‌های لازم را بگذرانند تا بتوانند برای زیرشاخه‌های خود نیز مسایل تربیتی و آموزشی را بهتر معرفی کنند.

تیموری در ادامه سخنان خود هدف از اجرای این طرح را عمق‌بخشی به معنویت و ارزش‌مداری نیروهای مخلص انقلابی و ارزشی توصیف کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول