اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد

واکسیناسیون 22 هزار راس دام در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از واکسیناسیون بیش از 22 هزار دام علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

واکسیناسیون 22 هزار راس دام در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، بهراد زندیه با اعلام خبر واکسیناسیون دام‌ها و سگ‌سانان منطقه بر علیه بیماری‌های مشترک افزود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در مناطق زلزله‌زده پس از اتمام عملیات دفن بهداشتی لاشه‌های دام شروع به معاینه، درمان، سمپاشی و واکسیناسیون دام‌ها کرده‌اند که بدین منظور تا 20 شهریور 12 هزار و 100(قلاده و راس) بر ضد بیماری هاری و تعداد 9 هزار و 574 راس دام بر علیه بیماری شاربن واکسینه انجام شده است.

وی افزود: 44 هزار و 507 راس انواع دام زلزله‌زدگان نیز توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی به صورت رایگان مورد معاینه و درمان قرار گرفته است.

زندیه اعلام کرد: در راستای مبارزه با انواع بیماری‌های انگلی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی و مشترک 880 هزار و 700 متر مربع مراکز نگهداری دام سمپاشی و ضدعفونی شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی تا پایان بازسازی کامل اماکن دامی مناطق زلزله‌زده به صورت شبانه‌روزی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول