اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کنگره مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کنگره مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبیولوژیکی با حضور مهمانانی از سراسر کشور به میزبانی مازندران و همکاری سپاه پاسداران استان برگزار می‌شود.

کنگره مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در مازندران برگزار می‌شود

سید ناصر عمادی دبیر علمی کنگره مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبیولوژیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: کنگره مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبیولوژیکی با حضور مهمانانی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و همکاری سپاه پاسداران استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره با هدف بررسی راه‌های تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از سلاح‌های شیمیایی در 17 مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

این متخصص بیماری‌های پوست با بیان اینکه متولی اصلی این همایش دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، خاطرنشان کرد: مقالاتی که در این کنگره عرضه می‌شود به بررسی وضعیت جانبازان شیمیایی می‌پردازد.

وی به حضور مهمانانی از سراسر کشور در این کنگره اشاره و بیان داشت: در این کنگره پزشکان فوق تخصص نیز حضور دارند.

متخصص بیماری‌های پوست در مازندران گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یکی از بهترین روش دفاعی برای جلوگیری از مضرات نور خورشید است که استفاده از آن در تمام سنین توصیه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه نوع مصرف کرم‌های ضد آفتاب با نوع پوست افراد همخوانی داشته باشد، ادامه داد: افراد در استفاده از این کرم‌ها باید با پوست خود آشنا باشند و مطابق با نوع پوست خود از آن استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های پوست با بیان اینکه افراد از کرم‌هایی استفاده کنند که SPF آن بالای 30 باشد، خاطرنشان کرد: حتما باید یک لایه نازک از کرم‌های ضد آفتاب بر روی پوست باقی بماند.

عمادی بر لزوم مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در روزهای ابری و بارانی تاکید کرد و افزود: نفوذ نور خورشید در پوست‌هایی که در اثر شستن خیس می‌شوند بیشتر است و باعث تیرگی پوست می‌شود.

وی عوامل شبیه نور خورشید مانند نورهای تلویزیون، کامپیوتر و مهتابی را نیز از عوامل سوختگی پوست دانست و اضافه کرد: سالم‌ترین نور در منزل نورهایی است که توسط لامپ‌های زرد 100واتی متصاعد می‌شود.

این متخصص بیماری‌های پوست‌های چرب را به دلیل داشتن عامل محافظت‌کننده بهترین نوع پوست عنوان و تصریح کرد: افرادی که پوست بدن‌شان چرب است دیرتر چروک و مبتلا به سرطان پوست می‌شوند.

عمادی مصرف میوه، سبزیجات و فیبره و انواع ویتامین‌ها را در سلامت پوست موثر دانست و ابراز داشت: افرادی که دارای پوست خشک هستند باید مراقبت بیشتری از پوست‌شان به عمل آورند.

وی به افرادی که پوست‌شان را برنزه می‌کنند توصیه کرد از سوزاندن پوست در اثر برنزه کردن پرهیز کنند.

این متخصص پوست ادامه داد: کسانی که به دفعات از روش برنزه کرن با نور خورشید استفاده می‌کنند بعد از گذشت چند سال دچار عوارضی از جمله تیرگی و لکه‌های جدی پوست و سرطان‌های پوستی می‌شوند که در زیبایی آنها تاثیر سویی دارد.

عمادی صنعتی شدن، آسیب لایه ازون را از دلایل تشدید بیماری‌های پوستی دانست و متذکر شد: زیبایی و بیماری پوست یکی از مولفه‌های حضور افراد در اجتماع است به طوری که بسیاری از افراد برای حضور موثر و موفق در حوزه اجتماع خواهان پوستی زیبا هستند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول