اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

انتخاب 30 شاعر برگزیده کنگره شعر رضوی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: آثار راه یافته به مرحله دوم داوری هفتمین کنگره شعر رضوی کرمان ارزیابی و 30 شاعر برگزیده از سوی داوران انتخاب شدند.

انتخاب 30 شاعر برگزیده کنگره شعر رضوی کرمان

احمد سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه آثار راه یافته به مرحله دوم داوری انتخاب شدند، اظهار داشت: از این 30 شاعر برای حضور در کنگره هفتم و قرائت اشعار خود در کنگره دعوت و در انتها و بر اساس رأی هیئت داوران هشت نفر به عنوان نفرات برگزیده کنگره شعر رضوی کرمان انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در سال جاری و به مناسبت برگزاری نخستین هفته فرهنگ رضوی و جشنواره فرهنگ، هنر و معارف رضوی در کرمان فضای خاصی حاکم شده که استقبال پرشور مخاطبان از نمایشگاه رضوی، حضور هنرمندان متعدد در این نمایشگاه و ارائه آثار مرتبط، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و دیگر فعالیت‌های طراحی شده نشان این امر است.

سعیدی بیان داشت: در هفتمین کنگره شعر رضوی کرمان از 29 استان کشور شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این امر نشان‌دهنده تأثیرگذاری جشنواره و حضور گسترده شاعران ولایی‌گو از سراسر کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان تعدادی از فیلم‌های این جشنواره در شهرستان‌ها و مناطق محروم استان کرمان نیز اکران می‌شوند.

سعیدی تصریح کرد: در بعضی از مناطق که سالنی برای نمایش فیلم وجود ندارد، گروه‌های مجهز برای اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به مناطق دورافتاده و محروم استان کرمان اعزام می‌شوند.

وی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان و شهربابک نیز اجرا می‌شود، زیرا این مناطق دارای سینمای فعال هستند، علاوه بر این در شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان، کوهبنان و ارزوئیه نیز فیلم‌های جشنواره اکران می‌شود.

سعیدی افزود: در جنوب استان و در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رمشک و منوجان نیز تعدادی از فیلم‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نمایش داده می‌شود و اکران این فیلم‌ها علاوه بر استان کرمان در 60 نقطه مرزی ایران نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس به میزبانی استان کرمان از سوم تا هفتم مهر ماه به منظور «تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان، تحریم اقتصادی، دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی»، «تروریسم» و «صهیونیسم بین‌الملل» و در بخش‌های «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه بین‌الملل»، «قلم طلایی»، «جلوه‌گاه نور»، «چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران»، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران انقلاب و دفاع مقدس با حضور فیلمسازان و سینماگران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول