مسعود بیژنی در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد، به افزایش 5 کیلومتری خط یک قطارشهری در بخش توسعهای آن اشاره کرد و گفت: با پایان یافتن عملیات عمرانی ادامه خط یک کل طول این خط به 24 کیلومتر افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: با بهرهبرداری کامل از خط یک قطارشهری دو ایستگاه جدید به مسیر اضافه خواهد شد.
بیژنی به اعتبارات لازم در بخش توسعهای خط یک قطار شهری اشاره کرد و ادامه داد: برای انجام فعالیتها در بخش توسعهای خط یک به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گفته وی، اگر اعتبارات به موقع در اختیار فعالان در این بخش قرار گیرد سال 93 خط یک قطارشهری به فرودگاه شهید هاشمینژاد خواهد رسید.
بیژنی در خصوص تعداد کل واگنهای خط یک قطارشهری بعد از اتمام بخش توسعهای آن، عنوان کرد: با افزایش مسیر به 60 دستگاه واگن دیگر در خط یک برای جابهجایی مسافران نیاز خواهیم داشت که در حالحاضر موافقت اولیه را از دولت برای انعقاد قرار داد در این زمینه دریافت کردهایم.
وی اضافه کرد: برای تامین این تعداد واگن در حال رایزنی با همان شرکت قبلی هستیم که همزمان با پایان بخش توسعهای خط یک قطارشهری واگنها نیز وارد شوند.
بیژنی در توضیح سر فاصله زمانی با افزایش تعداد واگنهای خط یک قطارشهری، گفت: با افزوده شدن 60 واگن دیگر در قالب بخش توسعهای خط یک، تعداد کل واگنهای این خط به 120 عدد که 40 رام قطار را شامل میشود خواهد رسید و این امر مطمئنا کاهش سرفاصله زمانی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: جای امیدواری است که با تکمیل خط یک قطارشهری و افزوده شدن واگنهای باقیمانده سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه تا کمتر از 5 دقیقه هم برسد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در ادامه از محموله جدید قطعات یدکی این وسیله حملونقلی خبر داد و خاطرنشان کرد: قطعات یدکی ناوگان خط یک به همراه سه واگن باقیمانده از قرارداد اولیه به مشهد رسید که تعداد واگنها در این خط به 60 عدد افزایش یافت.
انتهای پیام/ح20