اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جاری

مدارس چهارمحال و بختیاری مجری طرح‌های ورزشی می‎شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جاری طرح‌های مختلف ورزشی در مدارس این استان به دانش‌آموزان مقاطع مختلف ابتدایی آموزش داده می‎شود.

مدارس چهارمحال و بختیاری مجری طرح‌های ورزشی می‎شوند

فاطمه میرزائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از نظر نیروی انسانی با توجه به استخدام نیرو که در این استان در سال 89 صورت گرفت، در حال حاضر هیچ کمبود نیروی تربیت بدنی با وجود پراکندگی جمعیت دانش‌آموزان به نسبت کلاس‌های درسی نداریم.

وی با اشاره به اجرای طرح پروژه مهر در این استان، گفت: در پروژه مهر ساماندهی نیروی انسانی، بهینه‌سازی ساعت درس تربیت بدنی، ایمن‌سازی فضاها، خط‎کشی فضا، بازبینی و بررسی سالن‌ها و اماکن ورزشی، توزیع وسائل ورزشی در 17 منطقه آموزش و پرورش و تجهیز مدارس با اولویت دختران ابتدایی به وسائل پارکی صورت گرفت.

میرزائیان از اجرای طرح ژیمناست ویژه مقاطع دوم ابتدایی در سطح مدارس این استان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در سراسر کشور تمام مدارس برای انجام فعالیت‌های ورزشی از جمله طرح ژیمناست تجهیز می‎‌شوند.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در پایه سوم ابتدایی نیز طرح سباح از سال 89 با آموزش 8 هزار دانش‌آموز آغاز شده است که امسال برای نخستین بار طرح طناب‎ورز در مقطع چهارم، تنیس روی میز در مقطع پنجم و دو و میدانی در پایه ششم ابتدایی نیز آموزش داده می‎شود.

وی از فعالیت مراکز حرکات اصلاحی و استعدادیابی در سطح مناطق و شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: 11 مرکز فرعی حرکات اصلاحی و چهار مرکز اصلی در شهرستان شهرکرد در مراکز ناحیه یک و دو و شهرستان‌های فارسان و بروجن فعال بوده و حرکات اصلاحی ورزشی را آموزش می‌دهند.

میرزائیان تصریح کرد: تیم‌های منتخب استان با توجه به حضور در رقابت‌های کشور شناخته شده، بنابراین برای بهینه‌سازی و تقویت و آمادگی تیم‌های آتی برای مسابقات استانی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در مهرماه با تشکیل جلسات مشخص با حضور کارشناسان تربیت بدنی رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات شهرستان در حدفاصل آذرماه تا بهمن‌ماه، مسابقات استانی در ماه‌های اسفندماه تا اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت و سپس تمرینات برای حضور در مسابقات کشور با توجه به ارسال تقویم اجرایی از وزارت متبوع انجام می‎شود.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجباری بودن پوشیدن لباس و کفش مناسب ورزشی در ساعت ورزش خبر داد و گفت: به‌منظور ایجاد امنیت و جلوگیری از عوامل خطرزا و رعایت مسائل بهداشتی، پوشیدن لباس و کفش مناسب ورزشی از ملزومات است و هم معلم و هم دانش‌آموز ملزم به اجرای این قانون هستند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول