اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی:

هیچ مدرسه نوسازی در زلزله ورزقان و اهر آسیب ندیده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: مدارس مقاوم و بازسازی شده در زلزله ورزقان و اهر آسیب ندیده‌اند.

هیچ مدرسه نوسازی در زلزله ورزقان و اهر آسیب ندیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فیروز رضایی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گزارشی از آسیب­‌های زلزله به مدارس و نیز تلفات جانی آن به دانش‌آموزان و کارکنان در مناطق زلزله‌زده ارائه داد.

وی اظهار کرد: به جز 17 نفر دانش‌آموز که سه تن آنها نیز میهمان بودند تلفات دیگری در میان دانش­آموزان و معلمان وجود نداشته است، در مورد مدارس هم آنهایی که مقاوم‌سازی و بازسازی شده بودند، آسیب ندیده­‌اند.

رضایی با تاکید بر ضرورت مقاوم­‌سازی مدارس گفت: اغلب مدارسی که در این مناطق دچار مشکل بوده‌اند دارای قدمت بیش از 20 سال بوده‌اند و در نوبت بازسازی قرار داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به زلزله اخیر و اهمیت توجه به رعایت مقررات در احداث ساختمان­‌ها گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم  برای به حداقل رساندن آسیب­‌ها در بحث ساختمان‌سازی به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

علی آذرنژاد با اشاره به فراهم آوردن تمهیدات لازم برای مدارسی که دچار آسیب جدی شده‌اند، گفت: با استفاده از کانکس‌های پیش ساخته این مدارس را دایر و بازسازی آنها را در اولویت قرار داده‌ایم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز نیز در این نشست اهمیت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و تخصیص اعتبار لازم در این خصوص را یادآور شد و گفت: موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به طور جدی در سطح دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود و خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

محمدتقی اعلمی افزود: در دانشگاه تبریز نیز این امر از چند سال قبل مورد توجه بوده و اقدامات اساسی در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول